Luxorparts 50162 parad?

TyvĂ€rr kraschade min Homey för nĂ„gra veckor sedan vilket lede till RMA, och dĂ„ Ă„terstĂ€llde Athom den sĂ„ det digra jobbet med att lĂ€gga till alla enheterna igen pĂ„gĂ„r nu


Tidigare har jag kunnat styra bla de ip44 klassade Luxorparts uttagen, men jag kan nu inte hitta nÄgot sÀtt att lÀgga till dem igen. Har provat med den bÀste KlikAan
 appen, nexa och cleverio utan att lyckas kopiera koden via fjÀrr

Detsamma gÀller nÄgra gamla Sartano, bygger pÄ samma gamla enklare instÀllning med switchar sÄ de kan inte lÀras upp

Har nÄgon ett bra tips sÄ man slipper köpa nya uttag nÀr julen nÀrmar sig

Har du testat Sartano-appen?

Funkar 433 för övrigt?

Det Àr Kjell Co som har gjort Cleverio-appen. Du kanske ska kolla med dem?

Tack för titten Morgan, jag har prövat med Cleverio appen men hittade inte Sartano appen
 MĂ„ste stavat fel eller nĂ„got, skall kolla nĂ€r jag kommer hem. FrĂ€mst Ă€r det de uttagen som gĂ„r till Luxorparts som stör mig dĂ„ jag haft dem fungerande innan


@manderberg, fick du till det?

Har inte haft tid men nu tidigt nÀr bara tomten och jag Àr vaken har jag testat. TyvÀrr har ingen av apparna funkat att lÀgga till uttagen, har testat Sartano, Nexa, KlikAan, Cleverio och nÄgon till men ingen fungerar tyvÀrr.
Dessa Àr bÄda av den gamla varianten utan minne dvs med switchar som gör att alla fjÀrrkontroller med samma mönster kan anvÀndas samt att man dÄ inte kan lÀra upp uttagen. Hmmm det som stör Àr ju att det har funkat, fanns det möjlighet att lÀgga till 433 MHz manuellt i tidigare versioner som de nu tagit bort stöd för? Störigt oavsett
NÄgon som stött pÄ samma eller har nÄgra andra tips och trix sÄ var ingen frÀmling
Jag kör pÄ den senaste 3 versionen bÄde pÄ app och Homey
I övrigt funkat de bra att styra via Tellstick, sÄ jag vet att de funkar. Har Àven provat att lÀgga till fjÀrr genom att kopiera in signalen frÄn. Tellstick Duo utan att lyckas, om det nu spelar nÄgon roll

Jag har lyckats fÄ igÄng en liknande Luxorparts brytare via KlikAan
 appen / YT-1000, genom att kopiera kod frÄn fjÀrrkontrollen.