Homey Community Forum

Luxorparts 50162 parad?

Tyvärr kraschade min Homey för några veckor sedan vilket lede till RMA, och då återställde Athom den så det digra jobbet med att lägga till alla enheterna igen pågår nu…

Tidigare har jag kunnat styra bla de ip44 klassade Luxorparts uttagen, men jag kan nu inte hitta något sätt att lägga till dem igen. Har provat med den bäste KlikAan… appen, nexa och cleverio utan att lyckas kopiera koden via fjärr

Detsamma gäller några gamla Sartano, bygger på samma gamla enklare inställning med switchar så de kan inte läras upp

Har någon ett bra tips så man slipper köpa nya uttag när julen närmar sig

Har du testat Sartano-appen?

Funkar 433 för övrigt?

Det är Kjell Co som har gjort Cleverio-appen. Du kanske ska kolla med dem?

Tack för titten Morgan, jag har prövat med Cleverio appen men hittade inte Sartano appen… Måste stavat fel eller något, skall kolla när jag kommer hem. Främst är det de uttagen som går till Luxorparts som stör mig då jag haft dem fungerande innan…

@manderberg, fick du till det?

Har inte haft tid men nu tidigt när bara tomten och jag är vaken har jag testat. Tyvärr har ingen av apparna funkat att lägga till uttagen, har testat Sartano, Nexa, KlikAan, Cleverio och någon till men ingen fungerar tyvärr.
Dessa är båda av den gamla varianten utan minne dvs med switchar som gör att alla fjärrkontroller med samma mönster kan användas samt att man då inte kan lära upp uttagen. Hmmm det som stör är ju att det har funkat, fanns det möjlighet att lägga till 433 MHz manuellt i tidigare versioner som de nu tagit bort stöd för? Störigt oavsett
Någon som stött på samma eller har några andra tips och trix så var ingen främling
Jag kör på den senaste 3 versionen både på app och Homey
I övrigt funkat de bra att styra via Tellstick, så jag vet att de funkar. Har även provat att lägga till fjärr genom att kopiera in signalen från. Tellstick Duo utan att lyckas, om det nu spelar någon roll