Marantz reciever

Bij een van de flow kaarten is het mogelijk om raw commando’s te versturen naar de reciever.
Nu heb geprobeerd om de reciever op een andere zender te zetten d.m.v.: ZMFAVORITE1
Alleen ik krijg het niet voor elkaar.
Is het uberhaupt mogelijk ?

Mag ik helpen?

MSSMART1
MSSMART2
MSSMART3
MSSMART4

Marantz SR6012, werkt uitstekend.

Ik stel hulp erg op prijs.
Jouw commando zet mijn receiver op smart select 1, dat kan een tuner, dvd of zo iets zijn.
Mijn bedoeling is om de radio op een andere (voorgeprogrameerde) zender te zetten.
Via een flow gaat de versterker aan, stelt volume in en schakelde over naar de tuner.
Nu de volgende stap… de juiste zender?

YES ! Gelukt.
Met commando TPAN01 zet je de versterker op de eerste voorgeprogrameerde FM zender, TPAN02 op de tweede etc.

Nu nog een virtuele switch voor Google en ik ben weer blij.

1 Like

Aha, voorgeprogrameerde FM-zenders.

Ik gebruik geen FM-zenders, alleen maar Tune-in zenders, deze kennen geen presets.
Fijn dat het opgelost is!

Goedemorgen,

Ik heb 2 vragen, die behoren tot 1 gezamenlijke uitdaging:

  • graag wil ik bij het opstarten van de receiver (SR6009) afhankelijk van de ingang het volume op een bepaald niveau zetten. Ik gebruik hiervoor de kaartjes ‘Ingangsbron is…’ (and) en ‘Zet volume naar 25%’ (then). Dit combineer ik overigens met een Harmony activiteit die aangezet is (When)
  • in diezelfde flow (of apart, mag ook), zou ik ook graag de zender van Internetradio willen aanwijzen. Dus, als Harmony activiteit ‘Radio538’ is aangezet, dan zet Internetradio aan, ga naar Radio 538 en wijzig volume naar 35% (of wat het zou moeten zijn). Vraag: Wat is het commando voor Radio538 (of elk andere zender) en welke waarde vul ik in bij Volume, is dat de exacte waarde?

Overigens, kan het zijn dat de Marantz traag reageert op commando’s via het netwerk? Met andere woorden, is een vertraging instellen verstandig? Ik merk namelijk dat als ik de webversie van receiver benader via het (vaste) ip-adres, dat dit niet heel snel gaat.

Dank voor de antwoorden alvast!

Hoi Jacco,

Internet radiostation voorkeur commando heb ik niet.
Wel kan ik een tip geven voor een meer gecontroleerd volume.

MV**

MASTER VOLUME UP/DOWN, rechtstreeks naar **dB
**:00 tot 98 middels ASCII , 80=0dB, 00=—(MIN)

Voorbeeld:

voor gemiddeld volume:
Send RAW command
MV40

voor hoog volume:
MV60

voor pannen van het dak:
MV80

Beste Jacco, ga eens googlen op marantz_av_sr_nr_protocol_v02, dan krijg je een lijst met alle raw codes. Bij mij op de SR6013 werkt het redelijk goed. Is even zoeken en uit proberen. Internetradio is voor mij ook interessant omdat Ziggo waarschijnlijk de analoge zenders van de kabel wil halen. Ik ga daar t.z.t. mee aan de slag.
Als ik de lijst bekijk (tab D101 in de excel sheet) dan kan je met commando “SIIRP” de reciever omschakelen naar internetradio, ik heb het nog niet geprobeerd, ga dit in het weekend uit proberen.

Hier ook gelukt!

De truuc is dus om 1 van de 4 voorkeuze instellingen (in mijn geval op een SR6013) te programmeren op het juiste Tune-In station.

Ik kan nu met een klik aan klik uit afstandsbediening het juiste radio station aanzetten :slight_smile:

Naar aanleiding van deze thread wilde ik deze app ook proberen. Maar ik merk dat in versie 4 van Homey deze app niet meer werkt. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Huh?
bij mij werkt het nog hoor…ik moet zeggen dat ik wel vooral gebruik maak van het kaartje “Send raw command”

@Pascal welke app gebruik je ?
Je moet dan de app Marantz gebruiken van Marco van den Hout en niet de D&M app.

Inderdaad ik heb die van Marco van den Hout, en zie dat er in de appstore staat dat het niet werkt, en op Github geeft Marco aan geen Homey en geen Marantz AVR meer te hebben en dus het niet meer werkend gaat maken.

In mijn geval heb ik het geinstalleerd en probeer ik een NA8005 aan te sturen, maar die wordt ten eerste niet ingeschakeld en het sturen van een RAW command lijkt ook niet te werken.

De app van Marco werkt nog altijd op mijn Homey.

Daarnaast is het geen probleem om de Denon app van Ralph Schaafsma te gebruiken, Denon en Marantz gebruiken hetzelfde aanstuurprototcol.

Beide apps heb ik naast elkaar draaiend zonder problemen.

1 Like

Hey dat is een mooi idee. Inderdaad is het protocol helemaal hetzelfde. Ik krijg met de Denon app vreemd genoeg de melding “connect ECCONREFUSED IPadres:23” Hebben jullie dat al eens gehad? Vreemd genoeg ook als ik een telnet wil openen met putty naar de NA8005 maar de website werkt wel.

Ik maak nu gebruik van de Denon app en het werkt prima nu! Heel erg bedankt! Nu ga ik wat mooie flows maken! Nog mooier nu werkt ook de Marantz app bij mij!

1 Like

Hopelijk leest iemand nog mee, heb inmiddels mijn Denon AVR gekoppeld aan de Homey.

Aan/uit, harder zachter en de andere standaard dingen lukken inmiddels allemaal.
Heeft iemand een voorbeeld van een special command flow met 1 van de onderstaande mogelijkheden;

  • Flow gestart, denon aan, spotify lijst afspelen via spotify connect?
  • Flow gestart, denon aan, internetradio (vTuner?) en is betalen dan echt nodig voor deze service?
  • Flow gestart, denon aan, radio starten favoriete zender?

De eerste stappen lukken mij iedere keer zonder problemen maar de laatste stap vinden/instellen blijkt lastig. Hopelijk heeft iemand een voorbeeld.

Bedankt alvast.

Ik heb je derde bullet weten te implementeren.
Ik heb smartselect keuzes opgeslagen in mijn marantz en zet vervolgens dmv RAW commando de marantz op een van de opgeslagen smartselect keuzes

Klinkt goed,zou je de flowchart willen delen? :hugs:

Bedankt, ga ik testen!