Meerdere gebouwen (huis + schuur)

Ik heb een huis en een schuur die 30m verderop staat. Ik wil een Homey aanschaffen om ook de lichten in de schuur automatisch aan en uit laten gaan.

Wat is de beste opstelling? Z-wave lukt het denk ik niet om die afstand te overbruggen. Ik heb wel een Accesspoint in de schuur staan. Ik weet alleen niet welke componenten ik aan zou moeten schaffen om de Homey die in huis zou komen te staan, de lampen in de schuur verderop te laten schakelen.

Alvast bedankt.

Alles staat en valt met repeaters. Zowel zwave als zigbee. Repeater is iedere device die niet op batterijen werkt. Ik heb goede ervaring in mijn tuin met zigbee. Hier een foto welke bij mijn lamp zat.


In mijn geval staat Homey op zolder en de bridge in de meterkast. Alle Hue lampen in de tuin(max 15 mtr tot de bridge) worden op die manier perfect aangestuurd.

Indien je in het Nederlands wilt communiceren post dan in het aparte Nederlands topic. Dit is het Engelse gedeelte, het gedeelte dat de meeste gebruikers begrijpen qua taal.

Ik denk dat 30 m net een stapje te ver is zeker als je van Homey of repeater binnenshuis naar 30 m verder moet en ook weer naar binnen moet. Mogelijk met twee zigbee buitenlampen (huis en schuur) dat je het haalt maar dat zou je moeten proberen.

Verplaatst naar Nederlands.

Ik heb een Fibaro ZWave tussenstekker bij mijn mijn vijverpompen zitten. Diverse ZWave Zipato lampen in de tuin. Meestal werkt het.
Soms raakt een node ‘unreachable’. Het enige dat dan helpt is een ‘heal’ uitvoeren. Daarna werkt het meestal weer. Ik zou graag zien dat Homey dit automatisch voor zijn rekening neemt en mij tenminste laat weten als een apparaat niet gereageerd heeft.

Maar goed… in de basis ben ik er best tevreden over.

Allen dank voor de reacties.
Conclusie is dus hoppen ipv in één keer een grote afstand overbruggen. Vergt even een andere manier van denken.
Wellicht dat de afstand tussen een buitenlamp aan het huis en één aan de schuur, te overbruggen is.

Mvg. Marcel