Melding bij vertrek van openstaande deuren/ramen

Dank, toch om over na te denken.
Moet me nog verdiepen in logica mogelijkheid.

Maar van dat laatste persoon weg: hoe bepaald Homey dat? Op basis van wifi? Of moet ik daarvoor bijvoorbeeld de unifi app aan koppelen en hoe? Want klinkt wel interessant.

Ik zou het zeker eens proberen. Wanneer je de logica achter die logica’s begrijpt is er ineens een hoop meer mogelijk!

Ik zou eerst de aan en afwezigheids functie van homey zelf proberen om te kijken hoe die functioneert. Dat is obv de GPS corrdinaten van je telefoon en evt van de rest van het gezin. Mocht dat niet lekker werken wat nog wel eens voorkomt dan zijn er meedere alternatieven.

1 Like

Ik gebruik Smart Present, die scant je wifi of apparaten thuis zijn, werkt perfect en zorgt niet voor een drain van je telefoon ivm gps

De unifi app werkt met dezelfde principe natuurlijk.

Maar ik neem aan dat ik dan de “unifi” personen moet koppelen aan de “aanwezigheid” functie in Homey. Nu kan ik de aanwezigheid wel gebruiken in een flow, maar neem aan dat die niet automatisch de gekoppelde unifi personen pak? Heb al in de instellingen zitten scrollen, maar nog niet gevonden.

Of moet ik dan van iedereen een gebruiker maken Homey? Heb nu alleen mijzelf als gebruiker, mijn vrouw weigert nu nog mee te gaan in mijn verslaving Vandaag ook weer wat sensoren besteld. Ze verklaart me voor gek.

hoe maak je die push berichten? ik kan alleen maar 1 melding versturen naar 1 gebruiker. Dus geen zone enz.

Via de Heimdall app