Mijn Homey Pro verliest om de zoveel tijd zijn verbinding

Mijn Homey verliest om de zoveeltijd tig keer per dag zijn verbinding. De app kan dan geen verbinding maken.
Ik heb homey al een paar keer spanningsloos gemaakt, mijn route spanningsloos gemaakt en mijn modem spanningsloos gemaakt.
Weet iemand een slimme manier om te achterhalen of dit aan mijn homey, router, modem of ZIGGO netwerk ligt.?
Dit probleem is op 18de in de middag begonnen.
Gisteren was het redelijk stabiel maar vandaag speelt het weer op.

Kan aan Homey liggen. Check developerspage status servers. Kan uiteraard ook aan de router en ziggo liggen. Daar kan ik je niet bij helpen. Als ik af en toe goed heb gelezen kan het ook nog liggen aan de stroomadapter. In dat geval een gelijkwaardige voeding aansluiten en testen. Kijk ff op dit of het forum rond, daar staat dit wel goed beschreven.

Middels welke manier gebruik je wifi van Ziggo?
Met een extern modem, of middels de mediabox?
Had er zelf ook last van sinds ik van KPN naar Ziggo ben gegaan, heb spijtig genoeg de mediabox gekregen, maar sinds die tijd alleen maar problemen met het wegvallen van mijn wifi verbinding.

Sinds 2 maanden een apart Acess Point (long range) gekocht en hem het wifi laten regelen. Wifi dus uitgeschakeld in de mediabox van Ziggo. Sindsdien totaal geen problemen meer.

Ik had ooit de Ziggo Ubee, nu de Connectbox, en alhoewel die als modem prima werkten was WiFi met beide apparaten dramatisch (dat geldt overigens voor ongeveer alle provider-routers, ook een KPN Experiabox in m’n vakantiehuis heeft slechte WiFi).

Je kunt inderdaad beter een apart apparaat kopen van een bekend merk om WiFi in je huis te regelen, zelf gebruik ik Ubiquiti Amplifi en dat werkt als een tierelier.

2 Likes

Ik gebruik een asus router en mij ziggo modem staat in bridge. En die combinatie heeft altijd goed gewerkt. Het lijkt er ook niet op dat andere apparaten de WiFi verbinding kwijt raken tenminste dat merk ik niet.

1 Like

Zou persoonlijk kiezen voor het compleet uitschakelen van Wifi wat middels Ziggo router gaat.
Echter dit is persoonlijk, zoals Robertklep ook aangeeft, het verdelen van wifi middels de provider routers, op één of andere manier is dit vaak drama.

Je zou het als test kunnen doen natuurlijk.

Zelf ook de ziggo box, wifi uitgeschakeld, en dit door 4 Ubiquiti AP’s geregeld. Iedere verdieping één en één in de tuin. Werkt perfect. Was van plan om hem in bridge modus te zetten, maar omdat het zo goed werkt geen behoefte meer aan. Daarom ook Homey op zolder kunnen plaatsen ivm storing op Sonos(continue wegvallen van de wifi verbinding), sinds die tijd verloopt het vlekkeloos.

1 Like