Milight RGB CCT controller compatible? Of andere?

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe gebruiker van de Athom Homey en ben hier en daar wat informatie aan het zoeken om mijn keuze te kunnen maken over welke RGB CCT controller ik moet uitkiezen. Gezien mijn kennis op dit gebied er klein is hoop ik advies van een ervaren iemand te kunnen krijgen.

Dus mijn setting moet als volgt worden ik heb een 5in1 led strip die ik wil gaan aansturen door zowel de Homey in bepaalde scènes en wil deze ook handmatig kunnen aansturen via een afstandsbediening waarmee ik hem niet alleen aan/uit kan zetten maar ook kleur en dimbaar kan aansturen.

Op een ander forum werd me geadviseerd om ook te kijken naar Gledopto en zo gezegd zo gedaan. Echter waar ik al snel tegen aanliep is dat Gledopto wel de optie tot een zigbee led controller aanbood en middels een app kon aansturen maar mbt een afstandsbediening was dit niet mogelijk, tenminste niet wat ik zoek… Of heb het niet kunnen vinden. Het enige voordeel wat ik weet van zigbee is dat je gebruik maakt van een Mesh netwerk waardoor je je netwerk kunt uitbreiden, echter is mijn woning ook weer niet zo groot dus zou denk dit niet zo snel missen.

Hieruit ben ik toch weer terug gevallen op de Milight LED controller en met name de nieuwe variant die ook aansturing met geïntegreerde wifi en 2,4 aansturing om gebruik te maken van de afstandsbediening. Top zou je denken maar dan komen bij mij de twijfels of de Milight app op de Homey weer geschikt zou zijn om deze Led controller aan te sturen aangezien deze bedoeld is voor de Milight lampen?

Hier een link van de led controller

Wellicht dat iemand mij deze twijfel kan ontnemen of misschien iets anders kan aanraden?

Alvast bedankt en fijne feestdagen allemaal

Hallo Xavi2503,

Heb je deze controller nog aangeschaft en gebruikt icm de Homey?
Of heb je een andere die je mij kunt aanraden?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Richard van der Voorden

Hi Richard,

Sorry voor me late reactie

Jazeker heb er zelfs 2 gekocht en gekoppeld met Homey en probleem totaal opgelost.

Op AliExpress zijn ze niet meer te vinden maar ik heb een site in Nederland gevonden die er een aantal in voorraad heeft dit is de link:

Als je echt de Homey wil gebruiken om de verlichting van Milight wilt aan sturen dan is deze wifibox de perfecte keuze.

Er zit een kleine nadeel vind ik, als je meerdere groepen verlichting hebt ingesteld en je geeft aan om alles aan te zetten dan zet hij ze letterlijk groep voor groep aan ipv tegelijkertijd. De home assistent van Google zet alles in een keer aan.

Dat zou je eventueel kunnen verhelpen met een delay maar dat was het enige minpuntje wat ik eraan vond.

Zoals ik al zei prima oplossing ! Ik las ook dat iemand bezig was met gledopto en goede ervaringen had alleen wel iets prijziger.

Hoop je zo te hebben geholpen

Bedankt voor je reactie.
De Wifibox heb ik al in gebruikt met losse lampen en werk idd perfect.
Waar ik nu opzoek naar ben is een RGBWW (CCT) controller voor LED strips.
Heb jij deze in combinatie met de Wifibox?
Mi Light controller

Hi Richard,

Jazeker ik heb er zelfs nog 1 over als je interesse hebt

Dit is de gene die ik heb

image

Dat is het type waar je het topic mee begonnen bent toch?
Kan die niet direct met de Homey werken? Er zit toch wifi op.
Ik ga voor de versie zonder wifi. Ik heb de wifibox toch al in mijn netwerk.

Hi Richard,

Ja klopt gek genoeg ondersteund de app dus niet de wifi van de led controlller, enkel de Ibox serie. De led controller valt daar op een of andere manier toch niet onder.

Ik moet zeggen ik heb er nu 1 met wifi maar bestuur die zowel met homey middels de ibox als met een afstandsbediening en een wandpaneel.

Is dit nog steeds actueel? Dat de yl5 niet werkt?

Ik wil single led besturen en de yl5 is makkelijk omdat je dan geen 2 kastjes nodig hebt.

Hi Martijn

Wat ik heb begrepen is dat er een workaround is met tuyasmart er is een andere topic hier gaande over

Goedemorgen,

Klopt had ik gezien maar dan moet het met de tuya in de cloud, Ik wil het liever in mijn eigen netwerk.
Ik ga gewoon op zoek naar een oude ibox2 dat lijkt me beter in dit geval.