Homey Community

Milight RGB CCT controller compatible? Of andere?

app

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe gebruiker van de Athom Homey en ben hier en daar wat informatie aan het zoeken om mijn keuze te kunnen maken over welke RGB CCT controller ik moet uitkiezen. Gezien mijn kennis op dit gebied er klein is hoop ik advies van een ervaren iemand te kunnen krijgen.

Dus mijn setting moet als volgt worden ik heb een 5in1 led strip die ik wil gaan aansturen door zowel de Homey in bepaalde scènes en wil deze ook handmatig kunnen aansturen via een afstandsbediening waarmee ik hem niet alleen aan/uit kan zetten maar ook kleur en dimbaar kan aansturen.

Op een ander forum werd me geadviseerd om ook te kijken naar Gledopto en zo gezegd zo gedaan. Echter waar ik al snel tegen aanliep is dat Gledopto wel de optie tot een zigbee led controller aanbood en middels een app kon aansturen maar mbt een afstandsbediening was dit niet mogelijk, tenminste niet wat ik zoek… Of heb het niet kunnen vinden. Het enige voordeel wat ik weet van zigbee is dat je gebruik maakt van een Mesh netwerk waardoor je je netwerk kunt uitbreiden, echter is mijn woning ook weer niet zo groot dus zou denk dit niet zo snel missen.

Hieruit ben ik toch weer terug gevallen op de Milight LED controller en met name de nieuwe variant die ook aansturing met geïntegreerde wifi en 2,4 aansturing om gebruik te maken van de afstandsbediening. Top zou je denken maar dan komen bij mij de twijfels of de Milight app op de Homey weer geschikt zou zijn om deze Led controller aan te sturen aangezien deze bedoeld is voor de Milight lampen?

Hier een link van de led controller

Wellicht dat iemand mij deze twijfel kan ontnemen of misschien iets anders kan aanraden?

Alvast bedankt en fijne feestdagen allemaal