Min Renovasjon (tømmekalender)

Hei.

Noen som har en løsning på trigger for når de forskjellige søppeltypene hentes?
Appen “Min Renovasjon” (Android, iPhone) gir mulighet for varsler for dette på mobilen, men det hadde vært artig å kunne få dette inn som en trigger i Homey.

Et tenkt scenario kan være:
Hvis: inngangsdør åpnes
Og: papirsøppel hentes i morgen
Så: Få Google home til å si: “husk å ta ut papirsøppel”

Er dessverre ingen appmaker selv, men dette skulle kanskje ikke være den største utfordringen for noen som sitter på den slags ferdigheter?

Det finnes en app som heter “trashcan reminder 2.0” som gir deg de mulighetene som du etterspør. Den har per dags dato ikke oversikt over tømmedagene her til lands, men ofte så er det en fast syklus på dette man kan legge inn manuelt i appen. Fungerer utmerket for meg!

Takk for det :slight_smile:
Har allerede sett på denne appen, men det fungerer ikke her jeg bor dessverre.
F.eks så blir plast hentet hver 6. uke, som ikke er et alternativ i appen.
Dessuten er det unntak fra den normale rytmen her og der i tømmekalenderen som uansett gjør at denne appen ikke er en “god nok” løsning med mindre APIen for tømming her til lands blir lagt til.
Om jeg uansett må manuelt dobbeltsjekke appen på mobilen, så har det ikke noe for seg dessverre.

Forhåpentligvis kommer det en dag noen som har tid og ferdighetene for å fikse dette for Norske forhold også :smiley:
Haster ikke. Men gøy med alt som kan automatiseres :smiley:

Kanskje en død post, men here goes nothing😅
Jeg lagde en app for akkurat dette!:grin:

1 Like

Og den er funnet :grin: Takker.

1 Like

Det er kjempe kult! Men får den ikke til å virke :confused: De skal hente søpla i morgen (fredag) og jeg har lagd en flow som sier at jeg skal ha beskjed en dag i forveien når søpla skal tømmes.

1 Like

Oida, her er det noe galt ja. :sweat_smile: Kunne du sjekket hvilken versjon du er på? :slight_smile:
Ville anbefalt å bruke når-kortet, da dette inneholder tagger for avfall som hentes.
Taggen ser slik ut for en/flere avfallstyper:
avfall
og [y]avfall
, [y] og [z]avfall

Hyl ut om du skulle trenge mer hjelp! :smiley: :fire:

Ååååkei. Jeg prøver.
Men vil det ikke gå å legge inn et tidspunk for å få meldingen?

Joda! :slight_smile: Den trigges til det tidspunktet som er satt i innstillinger. Standard er 20:00. :slight_smile:

Det funker en gang så slutter den å funke. Nå er den grå

Det at den er grå betyr ikke at den ikke funker, men at den har automatisk trigger, som du ikke manuelt kan starte. Det er derimot rart at du ikke får varsel.:thinking: Jeg tar en titt på det. :slight_smile: Kan du opprette en diagnostikkrapport? :slight_smile:

@Coderax Er denne tjeneste avhengig av hvor du holder til geografisk i Norge? Har adresse i Tromsø, men det er ikke mulig med min adresse.