Motion sensor batterij na 230 V?

Hallo, ik wil van mijn neo coolcam sensors (een aantal op plaatsen waar veel verbruik is) omdat deze vrij rap leeg gaan ombouwen naar 230 volt of gewoon sensors die op 230 volt standaard zijn. Iemand enig idee hoe ik zo’n sensor op het net aan kan sluiten of iemand die sensors heeft gevonden van of neo of fibaro. Ik wil eigenlijk niet meer merken er bij hebben omdat homey maar beperkt geheugen heeft

Kijk naar het voltage dat de batterij is en zoek een transformator 230 - de spanning van de batterij. Sluit plus aan op plus aansluiting van de print waar normaal de batterij aan hangt en voor min idem

Oké klinkt niet heel spannend, ik zal is kijken of ik een transormator kan vinden

Ik heb niks gegoogled, maar ik verwacht dat er een 3V batterij in zit, een trafo 3V is wat lastiger ‘zo even’ te vinden. 5V daarentegen komt vaker voor, deze kan je ook proberen :wink:

Bij de gamma verkopen ze travo’s die van 3 tot 12 v kunnen leveren. Als je deze aan de sensor soldeerd dan heb je een prima sensor die lang werkt en geen last meer heeft van een lege batterij :grin::+1:t3:

Nou dat is helemaal super, als de prijs dan ook een beetje gunstig is, is het helemaal mooi he :wink:

Thanks ik kom morgen toevallig langs de gamma ik zal daar is kijken want nu is in de woonkamer de sensor na een maand leeg,ook de gang en keuken gaan hard . de rest gaat stukken langer mee gelukkig. Ik heb ze ook niet echt zuinig afgesteld maar het niet natuurlijk ook wel goed werken

https://www.cheaptech.nl/myxl-waterdichte-transformator-transformator-dc-po.html?gclid=Cj0KCQjwt_nmBRD0ARIsAJYs6o2JOQRrLrj3Ri2-2pRDrtWRIQFIt1ziT61HoBsmRQQLgKto4MA6L8QaAm_HEALw_wcB&utm_medium=6212542&utm_source=Channable.Google maar zo iets is waar ik voor zoeken moet?

Nee dit is 12v de dc naar 3v de volgens mij. Je hebt 230v ac naar 3v dc nodig. (Als de batterij 3v is tenminste)
Telefoonladers zijn vaak ook 5v, die is evt dan ook te gebruiken

Ik ben hier een tijdje mee bezig geweest. Hey is meer alleen nog niet gelukt, heb 3 volt getest een ook wat in de buurt ligt. ook heb ik verschillende amperes geprobeerd maar telkens blijft de motion sensor continu aan geven dat hij beweging ziet ook al kan dit niet aangezien ik hem ook in een ruimte heb getest wart absoluut geen beweging kan zijn. Nu is het me wel een keer gelukt door er ook een batterij in te laten zitten. Alleen dit was maar tijdelijk. Ook word de batterij 35/40 graden.
Voor de duidelijkheid de sensor doet het wel gewoon als ik hem alleen op batterij laat werken dus hij werkt gewoon prima

Je bedoelt dat je zowel de batterij als de power supply had aangesloten? Dan was de power supply dus ongereguleerd de batterij aan het opladen, vandaar dat ie warm werd. Dat is slecht voor de batterij en kan in extreme gevallen zelfs leiden tot het exploderen van de batterij.

Met wat voor soort power supply ben je bezig geweest? Kun je daar eens een foto van plaatsen?

Ja ik kan wel foto’s plaatsen maar ik heb een adapter uit elkaar gehaald en dat gedeelte er uit gehaald.
Dus eigenlijk alleen het lompe omhulsel verwijderd op die adapter stond in 220/230 ac out 3v en Ma 300 of 350 ik dacht 300

Het is helemaal de vraag wat voor soort adapter, want als het geen “switched-mode” type is dan kan dat problemen veroorzaken.

Sowieso vraag ik me af het wel slim is dat je zo’n adapter uit elkaar haalt, je hebt toch te maken met 230V aan de invoerzijde.

Oké oké hmmm ja de kapjes die zijn in de prullenbak beland en ligt al in de ondergrondse :sweat_smile: kan ik dit met een multineter te weten komen? Ik heb trouwens uiteraard alle blote delen ingepakt

Oké nou ja goed advies maarja als je nooit niks probeert dan zal je ook nooit iets lukken. En daar bij ik heb ooit electro praktijk gehad en weet dus ook wel hoe ik veilig kan werken. maarja dat is basic dit is me weer iets lastiger

Foto van de printplaat is misschien al verhelderend. Of anders waar je die adapter vandaan hebt. Maar ik ben het eens met @RoyWissenburg: als je maar een beetje aan het uitproberen bent loop je de kans dat je je sensor kapot maakt, óf dat je jezelf kapot maakt.

voak bin je te bange!

Zoals ik al zei alles is goed in gepakt en waar ik mee klooi is 3v en 300ma lijkt me niet levens bedreigend. Maar goed
Is een van deze een betere oplossing?

Dat je de adaptor molt of de sensor is tot daar aan toe maar als je iets brouwt wat te heet word en vlam kan vatten ben je verder van huis en je huis misschien kwijt

Tis maar huur