Motion sensor batterij na 230 V?

Het probleem is vooral hoeveel er in gaat, zeker als je de inhoud van zo’n adapter uit de behuizing haalt.

Heb die andere aan de kant gelegd en deze manier toe gepast 5 v en 500ma. Nu blijft de sensor continu op beweging gedetecteerd staan

Is dat een USB oplader? Die zijn 5V, terwijl de batterij die erin moet 3V is.

@dennisje00 Alsjeblieft stop hiermee. Dit is het niet waard!

Ja 3v is toch minimaal een er zit ook een marge op

Dan heb je hem dus hoogstwaarschijnlijk, opgeblazen, gefeliciteerd, sluit nooit hogere voedings spanningen aan dan waar het apparaat op hoort te werken (3Volt in dit geval), als het al werkt, duurt dat meestal niet lang.
Overigens geeft een bewegings sensor altijd gedurende een veel langere tijd aan dat er beweging is, dan dat er werkelijk beweging is, dit kan, afhankelijk van de instellingen wel tot meerdere minuten zijn.

Mijn vermoeden is dat er een MCU in zit die een range accepteert van ~2.5V tot ~3.7V. 5V is toch echt te hoog.

Gister heb ik hem heel de dag aan een 5v gehad als ik nu gewoon een batterij plaats dan werkt hij gewoon zoals hoort ik test dit ook elke keer maar dit heb ik ook eerder al gezegt ook is me verteld dat 2volt is te overzien neemt niet weg dat hij gewoon niet doet wat hij moet doen met 5 v… waarmee ik het net deed was wel 3 volt 3,8 als ik het met de multimeter controleer

Zou kunnen dat de spanning niet voldoende afgevlakt is, je kunt een extra Elco met een capaciteit van tussen de 100 en 1000uF, proberen parallel aan de voedingsspanning. 3,8 Volt zal nog wel acceptabel zijn.

Oké maar bij die 5 volt knippert geert indicatie lampje gewoon zoals hij doet op batterij. Bij die 3 volt niet hij probeert eerder te knipperen je ziet heel erg zwak een rood lampje dat wilt knipperen maar net niet lukt

Waarschijnlijk kan deze voeding niet voldoende stroom leveren waardoor de spanning instort op het moment dat de sensor actief wordt.

Ben het helemaal met je eens dat het begin fout was, maar ik zie progressie, hij gebruikt nu gesloten uitvoeringen van de voedingen en gebruikt zelfs een universeel-meter om spanning te meten. Kortom blijkbaar heeft het leerproces aangevangen, en zo iemand krijgt bij mij een tweede kans.

En dan maar weer verder on-topic.

1 Like

Ik denk dat dat waarschuwen ondertussen wel gelukt is? Er is meerdere keren door verschillende mensen gezegd dat het gevaarlijk kan zijn. Wat die persoon daar verder zelf mee doet is zijn/haar keuze en zeker niet aan ons. Jullie hebben je best gedaan denk ik. Posts onder deze die hier weer een reactie op zijn of off-topic zijn zullen zonder verdere waarschuwing worden verwijderd.

1 Like

Buiten de veiligheid om, is er nog een andere reden om niet zomaar een aanpassing te maken, in welke vorm dan ook. Electronische modules, van alle types en soorten dan ook, zijn tegenwoordig qua specificaties van componenten zo gebouwd dat het minimale productie kosten heeft, en doet wat het moet doen, maar meer ook niet. Alle specs zijn krap bemeten. Ga je iets aanpassen dan functioneert het al gauw niet goed meer. Wat ook dan speelt is dat het allemaal met blote handen ( lees zonder esd bescherming) aangepakt wordt en statische ontladingen voor schade aan de componenten geeft. Dus origineel laten, dan blijft het werken . En de rookmelder zeker!

Dat niet nee. Maar wel als een lithium batterij in je gezicht ontploft. En die neiging hebben ze nog wel eens als ze ongereguleerd van spanning en stroom worden voorzien…