Na een poosje kom je er achter dat "iets niet werkt"

S’nachts laat ik mijn Sonos en Symfonisk naar 10% volume gaan en worden weer gekoppeld aan elkaar. Nu gaat dat al een paar dagen mis. Nu is dat waarschijnlijk wel op te lossen, maar daar gaat het nu even niet om.
Er worden 2 foutmeldingen gegenereerd. Namelijk een Timeout en een [object Object] fout. Nu verschijnen deze foutmeldingen heel even in beeld en zijn daarna weer verdwenen. Na een poosje kom je er pas achter dat “iets niet werkt”
Nu mijn vraag: is er een mogelijkheid om als er dit soort foutmeldingen zich voordoen er een melding via telegram/mail/push verstuurd kan worden?
2021-06-03_09-07-50
2021-06-03_09-08-30

2 Likes

Ik denk dat dat met deze app mogelijk moet zijn. Deze kan acties uitvoeren bij (specifieke) foutmeldingen

1 Like

Hey, ik weet niet zeker of Device Capabilities de handigste hiervoor is: Je kunt daarmee een device aan/uit zetten en wachten op een foutmelding.

Je kunt wel H.O.O.P. gebruiken, die heeft Error Handling: H.O.O.P. (Hope) - Homey Object Oriented Programming
Als je een flow aanmaakt en als trigger een HOOP trigger (Methodgroup trigger of een Triggergroep trigger) dan kun je wel een try-catch-finally instellen.

Hier een voorbeeld


De ? is HOOP → Error tag, deze wordt alleen gevuld binnen de FLOW en is niet echt global, maar scoped.

De Hallo is gelijk aan 1 geeft een error.

Nu zegt mijn Horloge: Er is een onbekende fout opgetreden [non_numeric_value1] en daarna zegt hij Klaar.
Als je Hallo veranderd in 1, dan zegt mijn Horloge alleen : klaar.

1 Like

Ah top, Arie!

Hoe heb je de foutmelding dan opgelost?

Denk dat het met Advanced Flows makkelijk moet lukken vanwege error handling.

1 Like