Na upgraden firmware 7.1.0 triggert tijd flow fout

Firmware v 7.1.0 op Homey Pro

Dagelijks lees ik twee minuten voor middennacht energie verbruik uit, schrijf die naar variabelen, bereken de energie kosten en reset daarna de tellers om de nieuwe dag weer met een schone lei te starten.

Dat gaat na upgraden firmware fout. De teller wordt waarschijnlijk wel om middennacht gereset, maar de berekening die ervoor moet plaatsvinden wordt niet net ervoor gemaakt.

In mijn tijdline zie ik nu niet om middennacht de resultaten, maar twee uur later / te laat!

Hebben anderen hier ook wat van gemerkt?
Ik heb het inmiddels aan support gemeld.

Dat gebeurt zo ongeveer bij elke firmware update wel bij een aantal mensen. Je moet de locatie van je Homey even aanpassen naar een willekeurige locatie en vervolgens weer terugzetten op de daadwerkelijke locatie, meestal zet dat de tijd weer goed.

1 Like

Dank @robertklep, ga ik doen! De Homey tijd lijkt correct te staan… Ga het gewoon proberen.

Ja klopt, dat was in de andere gevallen ook zo.

1 Like

Het werkt weer.

Heb de locatie gewijzigd. Bewaard. Daarna weer terug gezet naar juiste locatie.

Test flow (om xx:xx uur maak tijdlijn notitie) deed het niet goed. Geen notitie op dat tijdstip.

Een PTP en nieuwe test flow werkte wel op het aangegeven tijdstip.

Eerst keer dat ik dit mee maak. Homey is na de f/w upgrade al een paar keer opnieuw opgestart. Dat was dus niet afdoende. Locatie aanpassen en een PTP in mijn geval de oplossing.

Nogmaals dank Robert!

1 Like

Het wijzigen van de locatie, dan bedoel je in de app bij thuis detectie zeg maar? Of ergens anders?

De locatie van Homey zelf (“Instellingen > Locatie > Vind Homey’s locatie automatisch”).

Ah ja, okay. Die heb ik altijd op ‘niet automatisch’ staan, want hij vindt mijn locatie wel, maar met een paar km afstand…