Native Google Home (Mini) & Google Assistant ondersteuning

Ja. Hier ook problemen met de koppeling tussen GH en Homey. Homey is niet beschikbaar. Als ik GH vraag om apparaten te synchroniseren zegt ze dat er een probleem is met de Homey koppeling. Als ik vraag om een flow te starten zegt ze “ik kan Homey niet bereiken.”

Maar roep ik “praat met homey”, Dan krijg ik wel een response van Homey :thinking:.

Zowel GH als Homey Al een herstart gegeven. Zonder effect.

Op status.athom.com staat bij homey connect “maintenance” in oranje letters. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Nee denk het niet. Want die status is nog hetzelfde en nu ineens werkt het weer

Yes!

Idd het werkt weer, ze zijn weer connected.

Ik had het gister ook nadat ik Homey gereboot had.
Het duurde daarna best een tijdje (misschien wel een uur) voordat Google weer contact had met Homey.

Dat staat er al een aantal dagen.

Kun je dit verder toelichten:

  • waar heb je de group aangemaakt en waar stel je die in als lamp met dimmerfunctie? In de Google Home app op de iphone kan ik een groep aanmaken, ik zie niet waar ik dan eigenschappen kan veranderen?
    In de Homey zie ik niet waar ik groepen kan aanmaken.
  • idem voor de volgende stappen.

Ik heb nu een virtuele knop gebruikt in de Homey om zonneschermen aan (omlaag) of uit (omhoog) te zetten. Dat werkt, maar is niet ideaal natuurlijk.

@Roger_Gorissen, Check deze app;

< group > App for Homey | Homey,

Deze post is misschien ook wel interessant voor je om te lezen;

2 Likes

Dank je, ik kende deze app niet! Zal de documentatie lezen en de app gebruiken.

Hoi,

sinds kort weer een interessante home automation uitdaging erbij. Ik had mijn Philips Hue verlichting rechtstreeks aan Google Home en aan Homey gekoppeld. Natuurlijk krijg je dan in Google Home alle lampen dubbel te zien dus ik heb de directe link tussen de Hue Bridge en Google Home verwijderd.
Nu kan ik nog steeds via een stemvcommando de verlichting uitzetten maar ….

Als ik alle lampen in een ruimte aan heb staan en ik geeft het commando “doe het licht uit” dan gaat dat prima. Is er al een lamp uitgeschakeld en wil ik de rest van de lampen uitdoenmet hetzelfe commando (“hey google, doe het licht uit”) dan gaan de lampen wel uit maar zget Google Home ook dat ze een foutmelding heeft bij het uitzetten van de lampen. Met de Hue Bridge rechtstreeks aan Google Home gekoppeld kreeg ik deze foutmelding nooit. Erg irritant als je s’vonds de lichten uit wil doen die melding. Enig idee waar ik dit kan zoeken?

Heeft dit niet iets te maken met het optionele schuifje om aan te zetten dat google (home) de status van je apparaten kan zien?

Dank voor je tip Michael. Vanmorgen meteen even geprobeerd maar helaas, ik krijg nog steeds de melding “Er is een fout opgetreden bij het uitzetten van x lampen” als er in die ruimte waar ik dat zeg al een of meerdere lampen uit zijn …

Dat is balen, ik negeer tot nu toe die melding. Je zou nog een virtueel apparaat of groep kunnen maken waar alles aan gekoppeld is met een flow maar dan moet je wel iets anders zeggen wat het misschien weer minder natuurlijk maakt :thinking:

Laat de directe verbinding tussen Hue bridge en Google Home bestaan zoals je eerder had.
Maak dan in de Google Home app een nieuw 2e huis aan en verplaats alle door Homey gemaakte duplicaat lampen naar dit 2e huis.
Schakel in de Google Home app weer terug naar je 1e huis en nu werkt het goed. Je lampen blijven bedienbaar met Homey en Google home ziet nu alleen de lampen die met de Hue verbinding zijn gemaakt omdat ze in je 1e huis staan.
Werkt perfect!

2 Likes

Hoi Martin, dat klinkt asl een goed workaround. Om het te teste ben ik dus eens begonnen met een aantal lampen in een 2e huis te plaatsen. Helaas kan Google Home ze nog steeds vinden. Als ik de opdracht geef “Hey Google, doe het licht in kamer x uit” dat krijg ik nog steeds het antwoord “prima, ik doe 4 lampen aan” terwijl die lampen er helemaal niet meer zijn. Ik doe dus vast iets fout …

Klopt. Ze zijn uit het zicht in de app, maar google blijft ze in en uit schakelen.

Helaas, dan gaat dit dus ook niet helpen :frowning:

Andere kamer namen gebruiken in het tweede huis, werkt dat niet?

Ook al aan zitten denken: ga ik ook proberen. Je limiteert dan het probleem tot een foutmelding die je alleen krijgt als je zegt “hey Google, zet alle lichten uit”. De beste oplossing zou zijn als Homey functionaliteit krijgt die het mogelijk maakt aan te geven welke apparaten aan google moeten worden gepresenteerd en welke niet. Het is nu all-or-nothing en dan moet je dit soort workarounds verzinnen …

3 Likes

Het best zou zijn als Google de mogelijkheid bied om apparaten uit te schakelen van bediening via stem. Dat hoeven niet alle slimme apparatuur makers die moeite voor Google te doen. :wink:

(Wat ik nu aansnijd is een discussie die al in een ander topic gaande is…)

1 Like

Tja, dat is natuurlijk ook een oplossing :slight_smile: