Nederlandse Google Home koppelen

Lijkt inderdaad connectie te maken. Alleen apparaten in homey zijn nog niet zichtbaar in de Google home app.

Klopt, maar ik weet dan ook niet of dat de uiteindelijke bedoeling is.
Voor zover ik weet is dat ook nergens zo gecommuniceerd. Toch ?
Ben intussen al blij dat er contact is tussen mijn home mini en homey !!

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000540d2e807f?hl=nl

Klinkt geweldig! Wij wachten dit af!

Het lijkt min of meer een soort van te werken.
Maar een beetje vaag is het (nog) wel. Een ietsiepietsie meer uitleg en achtergrond mag best vanuit Athom.

Kom op: ondersteun je klanten een beetje.

Wat zou je graag willen weten van Athom wat wij je zouden kunnen vertellen?

Hoe koppel je Homey aan Nederlandse Google Home mini?

Praat met homey

Het spijt mij maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Reactie Google

Niet mbt Homey. Die heb ik al vanaf dag 1.
Maar info over de combi Google Home en Homey. En niet alleen voor mij natuurlijk.
Beetje onhandig deze combi mogelijk te maken en dan vrijwel geen uitleg/info erover te geven. Dat mag je zelf uitzoeken lijkt het nu. Beetje raar imho.

Heb net Homey gekopppeld. Maar krijg bij alle dingen ā€˜ik kon geen lampen vindenā€™. Wat natuurlijk onzin is.

Het lijkt er op dat Google het aan het voorbereiden is maar het werkt nog maar heel summier. Zelfde verhaal als met de introductie van de Nederlandse taal voor Google home toen waren er ook al signalen een paar dagen voor de officiĆ«le introductie. Wellicht heeft het ook iets te maken met 1.5.13 release die al bijna 3 maanden in beta isā€¦

1 Like

Ik kan homey inmiddels wel linken maar als ik in de Google home app zit zie ik homey niet staan, en wil ik een apparaat toevoegen dan staat Homey/Athom ook niet tussen de gelinkt services. Is iemand al een stap verder?

moet je het toevoegen van een device niet gewoon nog steeds via homey doen? Omdat elk device zijn eigen wizard kan hebben etc?

Voor zover als het nu is kan je via Google aan Homey vragen om de lampen aan of uit te doen via: Hey google, zeg tegen Homey dat hij de lampen op zolder uit zet.
Apparaten direct toevoegen word later toegevoegd, dit moet Google eerst nog goedkeuren.

Ik zie niet zo goed waarom dit er mee te maken zou hebben. Laten we gewoon bij het onderwerp blijven.

Als ik aan wil geven dat ik ga slapen moet ik nu Ok google zeg tegen homey dat ik ga slapen inspreken. Zou dat ook makkelijker kunnen? Zeker als ik weer wakker ben dan is het vervelend als je dat dus ook moet doen.

Oepsā€¦ foutjeā€¦ even opnieuw:

Koppeling werkt inderdaad :heart_eyes:
Kan alle aan Homey aangesloten apparaten bedienen. Zelfs de apparaten die Homey bediend via de Harmony Hub.

Je doet dit inderdaad door het gebruik van:
OK Google
Vraag homey ā€¦ā€œje flow commandoā€

Voor de test heb ik wel de microfoon van Homey uitgezet.
Soms willen ze beide luisteren als ik ā€œOK Googleā€ roep :slight_smile:

De Google assistent roept bij de geslaagde pogingen ook netjes wat je in het ā€œZeg ietsā€ commando hebt opgegeven.

Maar afgezien dat het omslachtig is om aan Google te vragen iets aan Homey te vragen :stuck_out_tongue: werkt het nog verre van ideaal. Van de 10 pogingen om een lamp aan te zetten lukte het 4x. De 6 mislukte keren roept de mini ā€œik weet nog niet hoe ik hiermee kan helpenā€, of wordt de flow wel uitgevoerd, maar zegt Google na een korte vertraging ā€œHomey reageert niet, probeert u het later nog eens!ā€ op dat moment zeg de assistent ook niet wat je in het ā€œzeg ietsā€ commando hebt ingevuld.

Er is ook een klein verschil in stem als je antwoord krijgt van Homey of van de Mini. Beide vrouwelijk, maar beide een iets andere toon. Terwijl Ruben de stem is van mijn Homey. Maar daaruit kun je wellicht opmaken welke van de 2 er iets zegt.

Sta open voor suggesties en commentaar :wink:

Heb nog wat dingen uitgeprobeerd.

Het lijkt er sterk op dat het succes van de opdracht alles te maken heeft met timing.

Wat niet goed werkte:
OK Googleā€¦ (wacht een seconde)ā€¦ Vraag Homey verlichting aanzetten.

Wat ook niet goed werkte:
OK Googleā€¦ (wacht een seconde)ā€¦ Vraag Homey ā€¦ (wacht een seconde)ā€¦ verlichting aanzetten.

Wat beter werkte:
OK Googleā€¦ (wacht een seconde)ā€¦ Vraag Homeyā€¦ (wacht een halve seconde)ā€¦ verlichting ā€¦ (wacht een halve seconde)ā€¦ aanzetten.

Dus geen vloeiede zinnen, maar met heel korte onderbreking zelf de opdracht in stukjes hakken :thinking::face_with_raised_eyebrow:

(edit)
ā€œOK Googleā€¦ zeg tegen Homeyā€¦ā€
werkt overigens beter dan
ā€œOK Googleā€¦ vraag Homeyā€¦ā€

Ook lijkt het erop dat de Google assistent moeilijk overweg kan met meerdere Logica variabelen.
Knipsel

De slagingskans om de TV daadwerkelijk aan te krijgen is groter als ik beide tekst variabelen in een eigen Logica zet. 1 daarvan in het ā€œenā€ veld en de andere in het ā€œofā€ veld van de flow.

Nog 1 laatste opmerking :slight_smile:

Als ik via de assistent lampen laat ā€œaanzettenā€ dan gaan ze aan, maar het zelf ingestelde spraaklabel wordt dan niet uitgevoerd. Ik hoor dan ā€œschemerlampen wordt aangezetā€ (Rode lijn)

Als ik via de assistent lampen laat ā€œinschakelenā€ dan gaan ze aan en wordt het zelf ingestelde spraaklabel wel uitgevoerd! Ik hoor dan ā€œOkay. Ik zet de schemerlampen aanā€ (Groene lijn)

Gekgenoeg, is dat verschil niet bij het ā€œuitschakelenā€ of ā€œuitzettenā€ van de schemerlampen.
In beide gevallen wordt de rode lijn gevolgd. Dus bij beide gaan de schemerlampen uit, maar met een standaard ā€œschemerlampen wordt uitgezetā€ melding. Dus beide de rode lijn :thinking:

Wat ik mij dus afvraag. Waarom heb je hier een flow voor aangemaakt? In principe als je een device hebt dat heet ā€˜schemerlampenā€™ hoef je daar geen aparte flow voor te maken. Of is het puur om ā€˜inschakelenā€™ en ā€˜aan zettenā€™ af te vangen?

Heb zojuist even twee testjes gedaan. Heb een lamp ā€˜keukenlampā€™. als ik aan google vraag:

ā€˜Ok Google, vraag aan Homey om het licht in de keuken in te schakelenā€™ of
ā€˜Ok Google, vraag aan Homey om het licht in de keuken aan te zettenā€™.

Geeft hetzelfde effect. De lamp gaat aan. Zelfde voor ā€˜uit te schakelenā€™ / ā€˜uit te zettenā€™.

Als je de flow gebruikt om de feedback te krijgenā€™ okay, ik zet de schemā€¦ā€™ kun je toch ook een flow maken waarbij je in de eerste kolom aangeeft ā€˜lamp aangezetā€™ en dan in de laatste kolom de output? (heb je natuurlijk wel twee flows nodigā€¦ dat dan weer wel)

Hoi Jeroen,

Dat is vast onwetendheid van mijn kant.
Ik heb de homey net 2 weken in huis en ben gewoon aan de slag gegaan :slight_smile:

Mijn ervaring is dat het niet werkt als ik volzinnen zoals in jouw voorbeeld gebruik :frowning:
Ik heb het gevoel dat ik echt stapsgewijs exact moet benoemen wat ik wil, anders krijg ik reactie als ā€œhet lijkt erop dat er geen lampen zijn aangesloten dieā€¦ā€

1 Like