Nederlandse Google Home koppelen

Je moet inderdaad vrij exact zijn. Maar dat is natuurlijk ook niet heel gek aangezien wanneer je zegt ’ Ok Google vertel homey om alle lampen aan te doen’ alle lampen ineens aan gaan. Dus dan zou Ok google, vertel homey om de schemerlampen aan te zetten’ moeten werken.

Zover ik weet gaat over en tijdje het ‘vraag aan homey’ er ook uit maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dan zou je dus kunnen zeggen ok google zet schemerlamp aan en dan zoekt google zelf wel uit dat dat via homey kan/moet.

Ja inderdaad. Wat ik ervan heb gelezen zou dat met V2.0 in November ingevoerd worden.

Ben heel benieuwd, want ik zou nu een lijst bij moeten houden met heel specifieke opdrachten.
Uit de losse pols roepen “vraag homie de velichting in de woonkamer aan te zetten” werkt in mijn geval niet :frowning:

Als ik op een soepele manier opdrachten via de assistent aan Homey doorgeef zie ik de lampjes op de Home mini lopen en krijg ik na ongeveer 5 seconden de melding “Homey reageert op dit moment niet, probeer het later nog eens.”

Ok Google, zeg tegen Homey dat hij de lampen in de woonkamer aan doet!
Zou gewoon moeten werken, zonder er extra flows te voor moeten maken.
Vraag aan Homey of hij de verlichting in wil schakelen bekt ook helemaal niet lekker.
Zorg dat je die flows die je maakt met inschakelen en uitschakelen uit zet of verwijderd, breng je Homey alleen maar mee in de war. Hij snapt de zones zelf en lampen snapt hij ook zelf. Mocht Homey het niet snappen verander dan de naam van je Device in iets makkelijks zodat Homey het wel snapt. Extra flows maken met verlichting, aanschakelen en uitschakelen als trefwoorden is echt niet handig!

2 Likes

Rocodamelshe Super!
Daar ga ik mee aan de slag :slight_smile:

Ik heb geen “howto” gevonden met dat soort simpele instructies.
Ik ging er dus onterecht vanuit dat alles met flows geregeld moest worden?! :slight_smile:
Verklaard nu ook de conflicterende opdrachten waar ik nu noodgedwongen andere woorden voor gebruikte.

Ik ga het eens proberen zonder eigen flows :+1:

Ik heb het al een hele tijd gewoon werkend zoals het zou horen.
Het is alleen wel met veel omwegen.
Google is verbonden met Controlicz die de info weer krijgt vanuit domoticz en die stuurt de commandos weer via mqtt naar homey.
Beetje omslachtig maar het werkt wel.
Zou blij zijn als het ook direct met Homey zo werken.

Je kunt het tegenwoordig gewoon koppelen. Er is een linkje beschikbaar iets hoger in dit topic waar je het mee kunt toevoegen

Op mijn manier hoef ik geen vraag Homey te zeggen en kan ik de home app gebruiken met alle lampen etc in de app.
Zoals het als het goed is straks (ooit) ook is bij Homey

Wel 1 handicap gevonden.
Als je alleen de Google assistent wilt gebruiken voor spraakopdrachten, dan is het aan te bevelen om de microfoon in Homey uit te schakelen. Anders gaat Homey ook regelmatig luisteren als je “OK Google” roept.

Maar als je flows hebt waarbij Homey je om een bevestiging vraagt, dan werken die flows niet meer.

Als voorbeeld:
Ik heb een flow die getriggert wordt door een bewegingssensor.
Die zet smorgens de verlichting aan als we uit bed komen en vraagt daarna of ook de TV aangezet moet worden.

Ik beantwoord die vraag veelal met JA, maar mijn zoon loopt liever met oordopjes in en een mobiel met muziek. Dus die zegt NEE :slight_smile:

Met de microfoon uitgeschakeld zou je verwachten dat de Google assistent de vraag zou stellen, maar dat is niet het geval. In plaats daarvan stopt de hele flow.

In plaats van OK Google kun je ook Hey Google gebruiken, daar zal Homey niet zo snel op reageren als z’microfoon aan staat, even wennen misschien?

2 Likes

Dat ga ik proberen :+1:

Ook ik heb de link die hierboven genoemd staat gebruikt. Gekoppeld via link, en vervolgens via de verzenden naar apparaat de google mini en google home gebruikt. Bij beide krijg ik de melding homey reageert niet.
Wat doe ik verkeerd ?

Ik was schijn baar te snel. nu werkt het in een keer.

Vannacht bleek mijn Homey een update geinstalleerd te hebben.
Daar kwam ik achter doordat de link met Google ineens weg was.

Helaas niet de beloofde v2.0, maar 1.5.13.

Maargoed, we hebben nog 2 dagen hè :slight_smile:

Nog even

> de link hier

om Homey te koppelen in het nederlands met Google Home assistant.

Top, bedankt voor de tip. Google Home lijkt nu met Homey te praten.

De google link tussen homey en google werkt niet altijd. Het is nog steeds een verrassing of het commando wel aankomt of niet. Hieronder wat voorbeelden die google home teruggeeft.

Ik heb 2 flows aangemaakt met gebruiker zet iets met Bose. 1 flow met bevat aan een een flow met bevat uit
soms heb ik geluk dat homey reageert, maar meestal

  • Homey reageert niet op dit moment, probeer het later opnieuw.
  • Google herkent je stem niet, deze kun je instellen via de google app
  • Homey zegt: " het spijt me, maar ik begrijp niet wat je bedoeld"

Naast Google Home, moest ik ook Google Assistant installeren. Met Assistant kon ik Homey pas koppelen

Top! gisteren de google Home mini geinstalleerd. Met de link van Rocodamelshe werkte die meteen. Nu heb ik the best of both worlds vind ik persoonlijk. Met de juist geformuleerde commando’s werkt het prima.

greetz,
Frans

De standaard lampen en dergelijke werken prima. Nou zou ik graag een flow willen opstarten met Google.
Onderstaande flow werkt nu met de Xiaomi Cube maar zou ik graag met google willen aansturen. Ik zou graag het woord italiaanse TV willen gebruiken maar dat geeft al een conflict. Vrouw lief is namelijk italiaans en wil graag via ip tv italiaanse zenders kijken. Vaak geeft Homey aan het niet te begrijpen. Wat kan ik nu het beste in de flow gebruiken

Voor mij is dit ook het geval. Google home gekocht alleen vanwege Homey. in de laatste nieuwsbrief werd de koppeling genoemd. Er staat niet bij dat dit alleen in het Engels werkt. Heel jammer.