Nederlandse Google Home koppelen

En wat werkt er dan precies niet? Hier gewoon gekoppeld in het nederlands.
Linkje al gezien en geprobeerd?

gek…hier werkt het perfect in het nederlands:face_with_raised_eyebrow:

Hallo, hoe heb je dat dan ingesteld? ik las net iets over een link. Maar wat voor link?

klik op de link(linkje) waar je net wat over leest…die verwijst naar een nieuwe link…klik daar op en je kan je google home koppelen met homey.

Hallo, helaas ik kom er niet uit. de link volg en dan kom ik op een pagina van Athom. Ik zie daar echter geen oplossing. Voor alle duidelijkheid: ik wil in het nederlands opdrachten aan Homey geven via Google Home mini

Hier werkt het ook gewoon goed. Misschien even in de app van Google home kijken. Zo heb ik em ook gekoppeld dacht ik. Ik heb een flow in homey dat als ik zeg ‘naar bed’ dat de lampen uit gaan etc. Als ik tegen de home mini zeg : ‘hey Google, vraag homey, naar bed’, dan wordt die flow gewoon gestart.

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000540d2e807f?hl=nl

1- Log in met je gmail account, indien nog niet gedaan.
2- klik op linken
3- Log in met je homey account

et voila

Ik heb vanmiddag een Google mini gekocht, leuk apparaatje. Koppelen met Homey wil helaas nog niet goed lukken. Het lukt niet om via spraakcommando’s apparatuur aan/uit te zetten. Via een messenger achtige omgeving lukt het met tekstuele invoer wel. Als ik via spraak een commando geef krijg ik een melding op mijn telefoon dat er instellingen aangepast moeten worden…ik heb alleen geen idee wat :-S

Kan iemand helpen?

Misschien kan je vertellen, nadat je dit topic doorgelezen hebt en alle linkjes geprobeerd hebt, wat de melding precies is die je krijgt op je telefoon?

Had het topic al doorgenomen en met behulp van de linkjes een koppeling gemaakt. De koppeling lijkt in eerste instantie ook te lukken. Maar er komt geen actie op spraakcommandos (vraag homey de kerstboom aan te zetten) . Ik krijg wel een melding op m’n telefoon, zie bijlage. De spraakcommandos naar homey geven wel een actie.

https://support.google.com/assistant/answer/7684543?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl&oco=0

1 Like

Het is gelukt. Thanks :ok_hand:

1 Like

Ik heb mijn Homey gelinkt aan Google Home. Als ik Google Home vraag om Homey de Hue lampen in de woonkamer aan te doen gaan alle lampen aan, ook die in de slaapkamer. Terwijl de flow wel werkt als ik het direct aan Homey vraag? Wie weet raad?

Wat vraag je dan exact?

OK Google Vraag Homey doe de lampen aan

En dan gaan de lampen aan, lijkt me correct.
En als je zegt “Ok Google, zeg tegen Homey dat hij de lampen in de woonkamer aan doet” ?

Waarempel …je hebt gelijk. Hij doet het.

Maakt ie dan geen gebruik van de flow op Homey, want die zegt dat ie de lampen in de woonkamer moet aandoen?

Geen flows voor nodig, werkt vanzelf

OK, dank je

Sinds enige dagen is er iets gewijzigd in de spraak naar homey via google home mini. Voorheen zei ik " oké google zeg tegen homey" … Dat werkt niet meer. Ik moet nu zeggen " oké google vraag aan homey"… Ben ik de enige of zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben