Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Tik nog een keer op de Log tab dan refreshed ie de inhoud

Helaas, er verschijnen geen nieuwe entries Als ik nog eens op log klik.
Bij het tabblad ‘Google Nest’ geeft ie overigens aan dat ik ingelogd ben. Als ik dan probeer om een device toe te voegen moet ik toch weer inloggen en krijg ik de foutmelding. Daarna ben ik in de app ineens weer uitgelogd.
Misschien toch nog eens een keer alles weggooien en opnieuw beginnen?

Je hoeft de project definities niet weg te gooien. Alleen deinstall van de app. P.s. Heb je per ongeluk een g-suite account?

Voor de zekerheid, tijdens het inloggen vraagt Google of je back to safety wil, dan moet je op Advanced clicken en doorgaan, dat is de weg die je volgt?

Ik vraag het omdat er geen reactie op de login komt in de log.

Zo ver kom ik niet: zodra ik in de app op login klik verschijnt óf meteen de foutmelding, óf (na een nieuwe start) de mogelijkheid om het juiste Google-account te kiezen. Als ik dat doe en dan mijn wachtwoord geef verschijnt meteen weer de foutmelding.
Ik heb een gewoon Google-account, geen G-Suite.

Ik heb de app al diverse keren gedeïnstalleerd, maar dat maakt geen verschil. Ik heb de indruk dat er bij GCP iets niet goed gaat. Die onderste melding in het screenshot van de log lijkt me in elk geval niet goed.

Ik ga spitten…

Ik heb zelf deze link gevonden:

Bij stap 1 gaat het meteen mis: als ik die link gebruik en project-id en oauth2-client-id vervang door die van mij, krijg ik ook weer meteen de melding: " Er is iets misgegaan. Please contact the developer of this app if the issue persists."

Ik ga dit even volgen. Ik heb een tijdje geleden contact gehad met Martin en ik begreep het blijkbaar verkeerd. Ik begreep dus dat het met een ‘gewone’ Google account niet zou werken maar dat je een (voormalig) Nest account moest hebben. Het blijkt dus andersom te zijn,… Ik had het al opgegeven. Ben benieuwd,…

Er zit wel een issue in de app, maar jij komt nog niet zo ver. De eerste error die je ziet is correct omdat er op dat moment nog geen OAuthConfig bestaat.

Weet je zeker dat het aanmaken van de credentials (inclusief Consent page en publish for production ) onder het GCP project goed is gegaan? Ook omdat je zegt dat je een password moet invullen, ik hoef zelf alleen maar een account te kiezen.
Heb zelf net de boel afgebroken hier en de- en install gedaan, maar geen issue met deze versie in dit stadium van het proces.
Ik zal 4.0.2 op HCS laten zetten, dat lost iig dat andere issue op.

Dank voor het onderzoeken zo ver. Super!
Ik weet niet 100% zeker of ik alles goed heb gedaan, maar ik zou het wel denken, omdat ik het hele verhaal from scratch opnieuw doorlopen heb toen het de eerste keer niet werkte. Maar wellicht dat ik ook de tweede keer iets fout heb gedaan. Als ik alles naloop kan ik echter niks vinden, het project staat ook in production etc. Ik had ook nog een andere site gevonden met een stappenplan voor Home Assistant SDM-integratie en ook daar las ik niks wat ik misschien vergeten heb.

Ik wacht even op je nieuwe versie (ondanks dat die niks met mijn issue te maken heeft) en begin dan weer eens van voren af aan. :wink:

Ik laat zeker nog wat weten!

Het is inmiddels gelukt!

Ik vermoed dat ik de vorige keren de fout in ben gegaan bij het invullen van de Nest Device Access Registration: waarschijnlijk heb ik daar het project-ID van het GCP-project geplakt, in plaats van het Nest Device Access project ID.

In elk geval heb ik alles nog eens zorgvuldig doorlopen en kan ik nu eindelijk na zonsondergang de buitenverlichting automatisch aan laten gaan als er iemand aanbelt! :slight_smile:

Nogmaals dank voor de hulp!

Gelukkig!

Martin Verbeek

Hopelijk heb je iets aan mijn “oplossing”.

Hoi Dagmar, ik ga het komende week eens bekijken.
Thanks!

Ik vandaag voor het eerst het hele proces doorlopen.
Het is gelukt om mijn Google max hub toe te voegen echter registreert deze geen zaken zoals beweging, geluid of een persoon. Doe ik dan nog iets fout

Hi Guido, nee je doet niets fout, ik heb er ondertussen ook 1. Op de site van Google staat ie als supported, en alle info wijst er ook op dat het zo is, maar er komt geen enkel event van het PubSub systeem. Het is ook niet eenvoudig om bij Google iemand te vinden die zich met support bezig houdt van het SDM event systeem :expressionless:

Martin Verbeek

Fijn om te horen dat het niet aan mij ligt :slight_smile: Jammer om te horen dat je met Google in contact moet komen. Dat zal wel een klus worden. Als ik ergens bij kan helpen hoor ik het graag.

Weet iemand wat bij de Nest Hello het verschil is tussen de kaartjes over ‘bewegingsmelder’ en ‘Bewegings alarm’? In de historie vind ik alleen meldingen: “Het bewegingsalarm ging af”.

Check ik, volgens mij is bewegingsmelder standaard Homey event als motion alarm als capabilty gedefinieerd is. Die andere is van de Nest app.

Martin Verbeek

Beste Martin, als eerste fijn dat er een app als deze is.
Echter loop ik tegen het probleem aan dat als ik in de laatste stap in wil loggen (login met Google Nest account) een 404 melding krijg. De opgevraagde URL is op deze server niet gevonden. Wat gaat er mis en wat kan ik doen om verder te komen?
Alvast bedankt
Frans van Huizen