Nederlandse HowTo voor Google Nest SDM App

Hi Frans, kun je misschien een stukje van de log (de log tab in de app) aan me mailen?

Martin Verbeek

Hallo Martin,

Bedankt voor je reactie, hieronder de log

Met vriendelijke groet,
Frans van Huizen

Hi Frans, zie helaas geen log :wink:

Ik kreeg vandaag een e-mail van Google dat mijn proefabonnement binnenkort verloopt. Nu had ik uit de instructie begrepen dat de enige kosten die 5$ zijn. Ik ging er daarom vanuit dat het Google project alleen even nodig was om alle verbindingen tot stand te brengen, maar ik vermoed nu dat ik me daar iets te snel rijk gerekend heb. :upside_down_face:
Toch even voor alle zekerheid de vraag: als ik mijn Google Cloud abonnement niet upgrade naar een betaalde variant, stop de SDM-integratie dus ook?

When upgrading it should not lead to cost.

There is one exception, when enabling the VisionIO part of a device can lead to cost. The standard option is disabled on each device.

You can check it on advanced settings for the device.

Martin Verbeek

I do think it will lead to cost, as I have a project running for homey. According to the billing details that costs EUR 27,99, which is covered the promotional trial (which ends in 28 days).
Can I shutdown the project without impacting the SDM-functionality?

Also, I do not understand what you mean with ‘enabling the VisionIO part’. I cannot find that option on my Nest Doorbell. (No ‘advanced settings’ in the app).

Thanks. I see what the issue is. A newer version (4.02) should have been on the store. I asked the admin to load it with some urgency. This will show the setting and will disable the visionIO API by default. The usage of this API will lead to the cost you see.

4.0.2 is on the store now. It should disable the VisionIO part by default. Advanced settings should also display the setting on the device

Hoi, ik wilde de Google Nest SDM app uit gaan proberen en ben begonnen de HCS installer op mijn Mac te installeren. Bij het starten vraagt deze om in te loggen (“Sign in @ Athom”); ik klik de knop ‘Login via Athom’ en ik word naar mijn browser gestuurd alwaar ik gevraagd word om Homey CLI tegang te verlenen. Ik kies voor ‘Toestaan’, waarna ik een scherm krijg met de melding “Could not automatically log you in. Please copy & paste the code below in the command-line.

De HCS applicatie staat op dit moment nog steeds op “Sign in @ Athom” en ik kan dus niet verder (er is geen mogelijkheid om de code in te voeren). Wat kan ik proberen om verder te komen? Dank!

Hi Jeroen, ik check even met de beheerder van HCS. Heb zelf geen Mac, dus kan het niet nadoen…

Martin Verbeek

En ook de code (die je in het balkje ziet staan) gekopieerd, scherm afgesloten en daarna geplakt in het eerste scherm?

Hoi iedereen,

Erg fijn dat dit kan! Maar ik loop vast bij stap 1… Ik snap gewoon niet hoe ik die app kan installeren…
Ik kan gewoon niet op installeren drukken… Iemand enig idee? Zie afbeelding.

eerst even inloggen op de HCS

1 Like

Post het even openbaar op forum. Dan pikt Max het op.

Martin Verbeek

Yes! Gelukt. Thanks Peter

1 Like

Yes! Het werkt allemaal! Thanks! :slight_smile:

Donatie onderweg!

1 Like

Nog een vraag, ik zou graag als mijn CV aanslaat dat ik d.m.v een trigger mijn vloerverwarmingspomp aan kan laten slaan.

Nu heet dat waarschijnlijk de HVAC mode. Deze vind ik ook terug onder trigger ‘de airco mode veranderd’ maar hier zie ik helaas geen modus tussen staan. Is dat iets wat nog komt? Of doe ik iets verkeerd?"


Thanks!

Ik check het voor je, heb wel een nest, maar die gebruik ik puur voor de app.

1 Like

Ik heb 4.0.2. geïnstalleerd en inderdaad staat VisioIO nu standaard uit. Ik heb het even een paar dagen zo gelaten en inderdaad worden er nu geen Cloud Resources meer verstookt.

1 Like

Update: Het werkte nadat ik de ingebouwde adblocker van mijn browser (Brave) had uitgeschakeld.