Homey Community Forum

Neo coolcam pir V2

Een vraagje over neo coolcam pir V2.
Ik heb 2 lampen op de overloop die aangestuurd worden door 2x neo coolcam pir V2.

• lampen gaan aan bij beweging als de pir een luxwaarde lager dan bepaalde waarde meet.
  • s’nachts bij inactiviteit blijven de lampen branden op 25% (ivm kinderen die met licht willen slapen). Bij activiteit gaan de lampen naar 50%.

Als de lampen uitgaan ivm inactiviteit, en er is kort daarna weer beweging, dan gaan de lampen niet aan. Kennelijk is de luxwaarde niet snel genoeg aangepast, waardoor de pir nog denkt dat het licht is en niet aan gaat. (Of er staat een timer niet goed).

Hoe kan ik in een flow verwerken dat bij beweging na inactiviteit de kampen toch aan gaan?

De lichtsterkte rapportage drempel lux, heb ik op 2 gezet.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gr jorrit

Ben benieuwd hoe je flows er uit zien. Want vraag me af hoe je het schakeld in de nacht (aleen beweging of ook met LUX)

In de nacht inderdaad ook met Lux en beweging (is dezelfde flow). Ik kan waarschijnlijk beter in de nacht niet met Lux schakelen en daar een eigen flow voor maken.

Maar overdag heb je ook dat bij inactiviteit de lamp uit gaat en kort daarna door beweging wel weer moet inschakelen. Hoe doe je dat dan?

Hier mijn flows:

Iets andere vraag, hoe lees ik de temperatuur uit? Wil twee dingen:

Homey geeft antwoord op de vraag wat de temperatuur is en leest dan de PIR uit
Als het gaat vriezer 's nachts de vijverpomp aan.

Denk dat je met de luxmeting in de knel komt. Op de overloop Heb jaar wel daglicht? Dus denk dat je al hele kleine lux verschillen hebt.

Temp waarde zit in een TAG

Ik heb even gekeken maar ik kan niets vinden. Kun je mij opweg helpen met een voorbeeld?

Deze klinkt vreemd Roy!

1 Like

Jaja @Rocodamelsheki :ok_hand::joy::joy:

@Rwin “en” kolom kaartje logica , tag van je neo temp selecteren.

Inderdaad erg kleine lux verschillen en weinig daglicht. Ik heb wat met de luxwaarde zitten spelen en meerdere flows aangemaakt met tijden waar ik de lampen zacht wil laten branden. Zover ik nu kan zien gaat alles zo als ik het wil hebben. Nog maar even testen…

Misschien dat de tijd van doorgeven hier parten speelt; je kan misschien iets met parameter 7 (Light sensor Polling Interval). Standaard staat die op 180 seconden ofwel elke 3 minuten, misschien moet je die waarde omlaag zetten (minimum tijd is 60 seconden).

Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie. Ik had al wel de lux rapportage drempel aangepast. Ik zal de rapportage interval ook verlagen om te kijken wat dat doet.

Gr jorrit

Mij valt op dat PIR een hogere temperatuur aangeeft dan het werkelijk is. Heeft iemand een manier gevonden deze te corrigeren/calibreren? In de settings zag ik er geen mogelijkheid toe

Hoe krijg ik inzicht in de lux waarden? Zodat ik via de lux waarden een flow kan laten lopen.