Neo coolcam toevoegen in homey bridge

Ik heb de homey bridge ontvangen. Ik zou echter ook graag de neo coolcam installatie hier op willen uitvoeren. Is dit nog de bedoeling voor de toekomst. Ik kan nu namelijk mijn sensoren toevoegen als Zwave product waarbij ze niet juist herkend worden. Hetzelfde geld nog voor een aantal producten die ik hier thuis heb draaien waarvoor ik wel een installatie voor de Homey pro zie staan

De Neo Coolcam app is gemaakt door een community developer terwijl de Homey Cloud(/Bridge/Beta) alleen open staat voor merkdevelopers.

dit betekend dus dat deze app’s niet toegevoegd gaan worden aan de bridge ook voor de toekomst niet

Niemand kan in de toekomst kijken, maar voor de nabije toekomst verwacht ik in ieder geval niet dat de Neo Coolcam app beschikbaar komt voor de Bridge.

dank voor de terugkoppeling

Ik heb ook veel devices die prima functioneren op de Homey Pro… (Neo spul etc.) en kom er steeds meer achter dat de bridge uitvoering (voorlopig) een aantal stappen terug is in de tijd.

Voor een 2e locatie de bridge gekocht en mijn Neocam devices willen inzetten… maar dat gaat niet (helaas)

Veel prima ZWAVE materiaal kun je nu niet meer gebruiken en wordt je (commercieel) gedwongen tot marktpartijen die wel door Homey Bridge worden ondersteund.

Ook had ik gehoopt op een 5 GHz Wifi ondersteuning en / of een vaste UTP aansluiting, maar die zitten er ook (nog) steeds niet op.

Ik denk dat ik niet verder ga met de bridge en op de 2e locatie gewoon weer een Homey Pro aanschaf…en hopen dat we niet te veel 2.4 GHz interferenties hebben.

Je moet de Bridge ook niet vergelijken met de Homey Pro, het ding heeft nét genoeg hardware aan boord om het mogelijk te maken lokale Zigbee/Z-Wave/BLE/IR apparaten te koppelen aan Homey Cloud.

Helemaal mee eens.

Alleen de wervende marketing bij de introductie van de bridge schiep (bij mij althans) een totaal ander beeld.

Ben zelf redelijk goed te spreken over de Pro, alleen de connectie over 2.4 GHz wifi met veel storende elementen in die band, maken dat Homey Pro regelmatig niet bereikbaar is en dat maakt het “trickey” voor serieus gebruik.

Ondertussen een extra Pro besteld, maar de levertijden zijn helaas onbekend.

Weet iemand of er iets bekend is wanneer de Homey Pro weer beschikbaar komt ?