Homey Community Forum

Nest thermostaat koppelen aan Homey

Hallo,
Ik ben hier nieuw.
Gisteren mijn homey pro ontvangen en geinstalleerd.
Rolluik en tv kan ik koppelen maar mijn nest thermostaat niet.
Is dit wel mogelijk?

ik denk dat de koppeling voor 31 augustus had moeten plaats vinden en dat het vanaf nu ook niet meer lukt?

Verplaatst naar Nederlands.

Ik vermoed hetzelfde. Met een harmony hub kan je hem wel koppelen met Homey.

idd zoals Wesley aangeeft, na 31 augustus is dit niet meer mogelijk.

Dus de hello deurbel zal je ook niet kunnen koppelen?

Nope

Je kan zeker wel een trigger van je nest hello krijgen als de deurbel in gedrukt word (geen screenshot op homey) echter moet je een klein beetje handig zijn.

Oftewel de chime die tussen je deurbel en trafo zit, aansluiten op een relais en deze weer aansluiten op een neo coolcam deurcontact. Perfect Zwave trigger van je nest voor Homey.

Heb een post daarover gemaakt.How to

Tip voor de Nest Hello is de Google Home Hub. Fantastisch! Bij druk op de bel direct beeld van de camera op de hub. Aanrader! En weet huerbij dat ik mij feitelijk zwaar irriteer aan Google en hun klantservice gerichtheid(NOT).

Ja zo wel natuurlijk! Dat is het beter hack en mod werk. Beetje handigheid met de soldeerbout wel vereist en iets van schematische kennis. Maar dit is wel de manier om alles naar je hand te zetten.

https://s.click.aliexpress.com/e/ZbY3MaGxh

Zou dit werken op de gong?

Ik zou voor de deursensor gaan: https://www.aliexpress.com/item/32991903307.html

Uit eigen ervaring is deze sensor te gevoelig, dat wil zeggen hij gaat ook af als de voordeur dichtslaat :expressionless:

Logisch, gezien het feit dat het een vibratie sensor is. Die weet niet of een deur open of dicht gaat, alleen dat hij beweegt… Dan is degene die Robert aangeeft meer geschikt, die maakt verschil tussen openen en sluiten.

Ik bedoelde als sensor in/op de gong. Tenminste, ik dacht dat dat bedoeld werd…

1 Like

Ah, nu lees ik het inderdaad ook anders. My bad… :blush::blush:

Yes, klopt op de gong