Nest thermostaat koppelen aan Homey

Hallo,
Ik ben hier nieuw.
Gisteren mijn homey pro ontvangen en geinstalleerd.
Rolluik en tv kan ik koppelen maar mijn nest thermostaat niet.
Is dit wel mogelijk?

1 Like

ik denk dat de koppeling voor 31 augustus had moeten plaats vinden en dat het vanaf nu ook niet meer lukt?

Ik vermoed hetzelfde. Met een harmony hub kan je hem wel koppelen met Homey.

Dus de hello deurbel zal je ook niet kunnen koppelen?

Nope

Tip voor de Nest Hello is de Google Home Hub. Fantastisch! Bij druk op de bel direct beeld van de camera op de hub. Aanrader! En weet huerbij dat ik mij feitelijk zwaar irriteer aan Google en hun klantservice gerichtheid(NOT).

Ja zo wel natuurlijk! Dat is het beter hack en mod werk. Beetje handigheid met de soldeerbout wel vereist en iets van schematische kennis. Maar dit is wel de manier om alles naar je hand te zetten.

https://s.click.aliexpress.com/e/ZbY3MaGxh

Zou dit werken op de gong?

Ik zou voor de deursensor gaan: https://www.aliexpress.com/item/32991903307.html

Uit eigen ervaring is deze sensor te gevoelig, dat wil zeggen hij gaat ook af als de voordeur dichtslaat :expressionless:

Logisch, gezien het feit dat het een vibratie sensor is. Die weet niet of een deur open of dicht gaat, alleen dat hij beweegt… Dan is degene die Robert aangeeft meer geschikt, die maakt verschil tussen openen en sluiten.

Ik bedoelde als sensor in/op de gong. Tenminste, ik dacht dat dat bedoeld werd…

1 Like

Ah, nu lees ik het inderdaad ook anders. My bad… :blush::blush:

Yes, klopt op de gong

We zijn ondertussen al even verder, maar als je Alexa hebt is er een oplossing hiervoor.
Amazon Alexa heeft als uitzondering wel nog toelating om Google Nest apparaten te bedienen.
Daarnaast kan je een Amazon Alexa routine starten door een virtual switch. Gezien deze van Homey niet werken zal je eentje moeten aanmaken in de smartthings app en deze schakelen via IFTTT. Je hebt hier geen smartthings hub nodig, enkel de app! (https://thesmartcave.com/smartthings-with-any-alexa-device/)

Het is een hele omweg, maar ik kan nu de verwarming op bepaalde temperaturen schakelen via Homey! Het enige nadeel is dat er geen terugmelding is om Homey te laten weten wanneer iemand via Alexa of handmatig de gewenste temperatuur veranderd. Maar daar kan ik mee leven.

1 Like

Misschien dat er iemand is (met programmeer skills) die hier verder in kan duiken: NEST API support via Unofficial Nest Learning Thermostat API

Zijn er nog developers bezig met de nest en homey integratie? Of kan ik beter al mijn nest Gear op marktplaats zetten?

Hoop Ook nog steeds dat iemand net als bij home assistent en domoticz een app voor Homey ontwikkeld.

Daar Is een onofficiële API die ook geëmigreerde accounts ondersteunt.

Heb onlangs de Homey Pro aangeschaft in het vertrouwen dat het gros van de reguliere apparaten werken onder Homey. Althans dat deden de makers van Homey mij geloven. Wat schetst mijn verbazing, voor mijn Nest thermostaat is geen koppeling beschikbaar. Mijn hele huis vol hangen met LSC smart connect (lampen e.d., ja van Action, Tuya-enabled). Deze zijn echter voor mij niet te koppelen met de Homey. De beschikbare Tuya App’s vragen informatie die voor iemand met een gemiddelde kennis van ict niet te achterhalen zijn. Ook mijn Somfy i/o motoren van de zonweringen werken alleen als ik daar nog een dure Somfy Connexoon of Tahoma voor aanschaf. Mijn Hikvision camera’s werken wél, hoewel de functionaliteit maar heel beperkt is. Maar het was juist mijn bedoeling om alle op afstand bedienbare apparaten in 1 enkele App samen te voegen. Wat dat betreft ben ik weer een illusie armer en ben ik van mening dat ik door de makers van Homey op een verkeerd been ben gezet.

Dit is wel heel kort door de bocht. Nest sluit zijn api, Talks with Homey geeft geen Nest ondersteuning aan. Schuld van Homey. Somfy io, is een gesloten protocol van Somfy, enkel via hun hubs kun je ze bedienen met Homey. Schuld Homey. Tuya, er zijn apps voor en het staat vol op het forum met verhalen van mensen die moeite hebben met het achterhalen van de gegevens.

Wellicht kan je Athom contacteren om hem te retourneren aangezien je hem recentelijk hebt gekocht.

Btw Ook ik ben soms teleurgesteld in Athom, maar overall als je verdiept in Homey en welke apparaten goed worden ondersteund dan kom je een eind.

Wat Marcel zegt. Of je had je eerst even ingelezen voordat je zo’n duur apparaat aanschaft… :innocent: Alle zaken die je benoemt staan hier uitgebreid uitgemeten. Zo koop je toch ook geen wasmachine oid?