Netatmo CO2 niveau in flow

Beste forummers,

In het verleden een Zipatile gebruikt. Zat opties, maar alles was te omslachtig, de gui sprak me niet aan en er ging teveel tijd in zitten.
Op advies een Homey aangeschaft en dit is precies wat ik nodig heb! Allerlei apparaten bijbesteld waaronder een Netatmo weather station met CO2 sensor.

Nu wil ik een flow aanmaken om ventilatie te schakelen/dimmen op CO2 niveau. Hier kan ik echter niet het aantal ppm aangeven. Als ik een flow aanmaak en de sensor selecteer geeft hij alleen aan “Het CO2 niveau is veranderd”.

Het CO2 niveau is gewoon zichtbaar onder apparaten. Ik neem aan dat Homey deze waarde gewoon kan gebruiken.

Hoe kan ik dit in een flow gebruiken om de ventilatie te schakelen/dimmen bij een x aantal ppm’s?

Alvast bedankt!

Hier staat wel een leuke post voor jou.

Dat was wel heel erg simpel…

Thanks!

Ik heb deze opstelling.

Mooi voorbeeld! Dankje

Het is voor de slaapkamer. Zonder ventilatie rond de 4000 ppm. Dan kan ik in een aantal stappen de ventilatie opvoeren om sterk wisselen geluid tegen te gaan. Zag ook een presence “iemand slaapt” voorbij komen. Dan kan hij daar mooi onder.

Alleen nog even kijken hoe ik de “iemand slaapt” presence het beste (automatisch) kan (de)activeren. Beweging gaat niet op, slaaptijden wisselen teveel, geen beweging rest van het huis is een grote vertraging naar slaap presence. Misschien maar eens kijken naar een druksensor.

@Jukkie, wat voor ventilatie gebruik jij? (4000 ppm is overigens wel 4x de maximum geadviseerde waarde)

1 Like

Ik heb een 1500 m3 afzuiger. Dat is voor meerdere ruimtes. Heb inmiddels een test flow aan de praat. Moet nu nog een aantal flows maken om bijvoorbeeld boven de 1000ppm de afzuiging op 20% te laten draaien, boven de 1500ppm op 40% enz. 4000 is veel te hoog

@RoyWissenburg & @Ria_Banis

Bedankt voor de reacties. Heb het opgelost met een plug energiemeter voor de telefoonlader. Zodra die meer als 0.5 watt meet, dan word de slaapmodus ingeschakeld. Als de batterij vol is blijft hij meer dan 0.5 watt gebruiken. De slaapmodus blijft dus actief totdat ik wakker ben. Werkt perfect zo.

Iedereen bedankt voor de support!

3 Likes