Netflix afvraging chromecast

Op blog.athom.com staat een verhaal over 5 dingen die je kan doen met Chromecast en Homey. 1 van die dingen is met een flow controleren of Netflix gecast wordt op de Chromecast ( als) en dan bepaalde dingen uitvoeren.

Echter, waar ik ook zoek, Netflix in de Chromecast gebruiken als voorwaarde is niet te vinden. Zie screenshot voor het betreffende voorbeeld. Wie helpt?

Heb je de Chromecast app geïnstalleerd? Ik heb momenteel enkel een Chromecast audio verbonden, maar heb diverse keuzen:

image

Zelfde probleem. Ik heb een Chromecast aan mijn tv hangen, daarbij krijg ik enkel de triggers:

  • De artiest is veranderd
  • Het album is veranderd
  • De track is veranderd
  • Volume veranderd

Hij lijkt deze als een chromecast audio te behandelen…
Edit: ik heb de Google Chromecast app gedownload

Kan je vertelle waar jij die keuzes hebt? Met welke app versie?
Moet zeggen heb geen Audio device maar ook zeker niet de keuzes. Alleen die Neuron laat zien.

Kleine update, ik heb Homey geupdated naar 2.5.2 en dat zorgde ervoor dat Google Chromecast ook automatisch naar 5.0.21 is geupdated. Ik zie nu wel de trigger:

  • Casten gestart
  • Casten gestopt
    Maar in de lijst met applicaties zie ik enkel ‘backdrop’ staan

Google Chromecast app from Athom version v5.0.21.
Add a Google Chromecast card under the WHEN trigger and it gives these options.

@ArnoP, zou je aan kunnen geven waar die keuzes staan? Als ik een nieuwe flow maak dan selecteer ik onder ALS mijn chromecast in de woonkamer tv, dan kan ik vervolgens aangeven wat ik wil als trigger. Hier heb ik keuze uit oa veranderde artiest, volume veranderd maar ook Casten gestart. Die wil ik hebben dus nadat ik die geselecteerd heb kom ik weer in een vervolgscherm. Daar staat kies een applicatie… als ik hierop klik kom ik wederom in een vervolgscherm met 1 keuze: Backdrop.

Maar die wil ik niet, ik wil Netflix, net als in het voorbeeld

Mogelijk is er een verschil tussen een Chromecast audio device (in mijn geval een Google Home mini speaker) en een Chromecast video apparaat. Ik doe namelijk exact hetzelfde als wat jij omschrijft…

Ik zou er even een melding van maken.
Bij mijn Chromecast is de lijst ook leeg maar bij mijn JBL speaker (met ingebouwde Chromecast audio) kan ik wel kiezen uit verschillende diensten.

Blijkbaar zit er een bug in de Chromecast app

Ik denk dat dit allemaal dingetjes zijn die je al eens naar het betreffende apparaat hebt gecast.
Misschien eens proberen om iets te casten naar het apparaat en daarna nog eens in die lijst kijken?

Dat kan het niet zijn want Netflix kan je helemaal niet naar een Chromecast audio casten en die staat ook in de lijst

Dan kunnen het nog dingen ijn die je gewoon met de app gecast hebt. Naar een ander apparaat dus. Is maar een idee maar wel het proberen waard denk ik.

Zeker waar

Maar zoals ik al eerder zei is de lijst van mijn “gewone” Chromecast leeg en die van de Chromecast audio niet. Dus dat gaat niet op.

Vreemd, bij mij is opeens ook Spotify verschenen in de lijst van Chromecast. Eerst had ik enkel Backdrop.
Ik heb de chromecast niet gebruikt in de tussentijd.

Edit: Ik heb zojuist Netflix gecast via de Chromecast. Deze verscheen vervolgens direct in Homey. Bij mij werkt het dus!
image

Ik heb de Chromecast app herstart en nu kan ik ook ineens uit een hele lijst kiezen

Top dit, nu alleen nog de detectie dat netflix gepauzeerd is :slight_smile:

Ik heb het uiteindelijk opgelost door Chromecast app te herstarten en mijn Chromecast apparaten opnieuw toe te voegen ( had ze eerst verwijderd). Daarna had ik een hele lijst met keuzes, alleen Netflix stond er niet bij. Dit heb ik kunnen oplossen door iets van Netflix te casten, daarna stond ook deze in de keuzelijst.

Dank voor alle tips!