Newbie met problemen

Met de HomeKit app of de Homeykit app… (ff zoeken in de homey apps…is echt fluitje van n cent. Als je alles goed ingedeeld hebt wordt apple’ HomeKit (mijn woning) een soort kopie van de Homey app… je kunt alles met knoppen bedienen en als je daar geen zin in hebt roep je gewoon tegen Siri dat ze alle lampen beneden uit moet doen en de verwarming op 18 moet zetten…

Super cool vind ik, eentje nerdie wel maar ik gebruik Siri voor heel veel dingen… maakt Mn leven gemakkelijk

Die knop om n flow te starten is ook easy… voeg een device to van t merk Homey… de virtual button… vervolgens bouw je een flow die start zodra die ‘ virtual button is pressed’

Beste Menne,

Bij het merk Homey zie ik geen virtual button staan. Ik zie alleen Infrarood, Z-wave & ZigBee staan. Wat doe ik verkeerd?

Dit moet je nog even aanzetten in settings/experiments

1 Like

kijk @Kevin_van_Westbroek zie hier het Forum in optima forma… Ik heb dat kennelijk aanstaan zonder het te weten…

Thx @Rocodamelshekima weer wat geleerd

2 Likes

Prima, vanavond verder testen. Fantastisch dit forum, snel antwoord. @Menne_Talsma Waar heb jij de xiaomi temperatuur sensors gekocht en welk type?

Kijk ook even hier voor een tutorial om via Siri Shortcuts flows te activeren. Dit kan dan óf via een widget op je iPhone of spraakgestuurd via Siri.

Voor mij was dat dé tegemoetkoming voor de verwijderde spraakbesturing van de Homey 2019

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben een stuk verder nu. Ik zal nieuwe topics starten voor de overige vragen.

Mijn temperatuursensors zijn nog van Smartwares. Die lees ik (nog) uit via HTTP-get en/of via de Homey-HomeWizard app.

Ik heb inmiddels wel deursensors van Xiaomi (zigbee) die heb ik gekocht bij robbshop.nl uit Oss. (@Rocodamelshekima
Geen idee of ik een winkel mag noemen in dit forum)

Groet
Menne

Jij wel :wink:

@Menne_Talsma Hoe lees jij je sensoren dan uit met HTTP-get?

Ali express of banggood zijn een stuk goedkoper als je op zoek gaat naar Xiaomi sensoren…!

Met de Homewizard?
Heeft iemand al eens een leuke tutorial voor gemaakt :wink:

@Rocodamelshekima De homewizard heb ik vandaag opgestuurd voor de geld-terug-actie.

Oeps!

@Rocodamelshekima Dus die thermometers kan ik weggooien???

Dat weet ik niet. Kunnen ze niet via de smartwares app gekoppeld worden?

@Rocodamelshekima Nee, helaas niet.

Ferry, ik ben bezig om met spraak een Sonos aan of uit te zetten, met een lamp lukt het mij, hoe heb jij dit met “opdrachten” op je iPhone ongesteld?
Ik zie dat je dit met 2 flow’s hebt gedaan, heb je hier misschien de voorbeelden van?

@J_Pouwels, voor de setup in Opdrachten moet je wel even de tutorial doornemen welke ik hierboven genoemd heb.

Dit is het gedeelte in Opdrachten waar ook een spraakopdracht achter zit en een widget

Ik speel in principe hetgeen af wat als laatste in de playlist zit. Speel niet heel vaak muziek in de woonkamer, maar gezien het een Sonos Connect is welke aan een Denon receiver vast zit leek een flow me wel handig

Bedankt, ga er morgen mee experimenteren.