Nexa 433Mhz devices

Hej.
Ny pÄ detta med Homey dÄ jag anvÀnt Zipato förut men jag kÀnner att Zipato inte hÄller mÄttet lÀngre.
Valde Homey med tanke pÄ att den klarar av att hantera 433Mhz, Zwave och BigZee devices - men jag fÄr inte in nÄgra av mina gamla 433Mhz devices.

Idag har jag 7st Nexa Per-1500 som jag inte ser stöds i Homey - stÀmmer detta?
Även en Proove TSP800 som jag inte heller hittar - stĂ€mmer detta?

Just nu kÀnns det inte riktigt bra att fÄ byta ut alla gamla devices om jag inte fÄr in dessa, Àven om jag redan smÄkikat pÄ IKEAŽs trÄdfri.

Tips ?

// frÄn en nybörjare med Homey :slight_smile:

Hej.
De funkar utmÀrkt. Jag har ett gÀng PER-1500.
AnvÀnder appen frÄn KlikAanKlikUit.
Denna funkar pÄ de flesta Nexa-brytarna.
Det finns en bra konverterings-lista dÀr du ser vilken KlikAanKlikUit-brytare som motsvarar vilken Nexa:

Jag har nog 20-25 Nexa 433, frÄn tidigare hemautomation. LÄngsiktigt mÄl att gÄ ifrÄn 433, men det fÄr ta sin tid, och det funkar fint som sagt, med de baksidor 433 har, generellt, men det kan ju inte Homey rÄ för :-). SÄ de kommer nog leva lÀnge Àn hos mig.
/Stefan

1 Like

Tack för tipset fÄr kika dÀr.

Hej, du verkar vara insatt i Nexa. TĂ€nkte sĂ€tta en Nexa-ringklocka vid dörren. MĂ„ste jag ha bĂ„de tryckknapp och “basstation” eller rĂ€cker det att koppla tryckknappen direkt mot Homey? TĂ€nker tex pĂ„ LMLT-711 (https://www.clasohlson.com/se/Tryckknapp-Nexa-LMLT-711/p/36-4916). Det Ă€r ju inga kostnader men vill inte sĂ€tta n pryl om den inte behövs. Tacksam för svar.

Hej.
Jag har inga ringklockor eller tryck-knappar för sÄdana.
Dock borde det vÀl funka. Kikar man bland KlikAanKlikUit-devicerna sÄ ser det ut att finnas en motsvarighet (ACBD-7000A och ACBD-7000C, knapp och klocka.) I listan ovan hÀnvisar man till Nexa LML-710, men de ser ju lika ut.
Om du behöver bÄda eller ena fÄr du vÀl testa, men knappen Àr vÀl knapp som kan starta ett flow, men sen mÄste det vÀl ringa i nÄt, och dÄ Àr det vÀl klockan.
Men som sagt, jag har intet testat just dessa.
/Stefan

Tack. Jag har hunnit testa och det blev bara knappen direkt kopplat mot Homey. Som högtalare kör jag Google Home och blinkar med lite olika lampor nÀr det ringer pÄ dörren.

Hei, er det noen som hsr denne listen? Ser ut til Ă„ vĂŠre fjernet fra github


Ingen som har listan?