Homey Community Forum

Nexa PER-1500, manuellt on/off i Homey

Hej! Har lyckats att få in min Nexa PER-1500 i min Homey. Går det att manuellt slå på/slå av i Homey, eller måste man skapa ett flow? Om flow, hur skulle det se ut?

Det går att slå av/på enheter i Homey-appen. Gå in under Enheter i appen och ”klicka” på enheten du vill kontrollera. Håller du in på enheten kommer du in i ett mer avancerat läge där du kan göra lite mer.
Exakt vad som går att göra beror på typ enhet och tillverkare/märke.

Du kan även lägga till enheter och Flows som favoriter på första sidan i appen. På så sätt kommer du snabbt åt enheter och flöden du använder ofta. Tryck på det lilla kugghjulet till höger på raden Fvoritenheter och Favoritflows.

Det står bara Inga tillgängliga kontroller och Den här enheten har inga tillgängliga kontroller att visa. Därav min fråga om det går att slå av/på manuellt.

Ok. Kör själv inga 433-enheter men det här kanske kan hjälpa.

Lycka till!

Jag har många PER-1500. Funkar utmärkt. Använder KlikAanKlikUit-appen.
Översättningstabell finns i andra tråden. Tänd och släck manuellt i Homey-appen på device som @ktd skriver, eller lägg in i flow.

Jag uppfattar det som du vill styra något med fjärrkontrollen vilket går utmärkt. Sedan kan Homey slå på och av brytarna eller göra något helt annat som du lägger in i ett flow.
Här är ett exempel https://homey.app/f/h_adrZ

Tack för svaren. Jag har Använt KlikAanKlikUit-appen och inkluderat.
Jag vill kunna använda Homey till att manuellt slå på/av, inte bara med fjärrkontrollen.
Jag inkluderade en Z-wave brytare, och med den går det manuellt att slå på/av i Homey.
Måste man skapa ett flow för att kunna slå på/av manuellt.

Som jag skrev tidigare så kan du manuellt slå på/av enheter i Homeyappen. Öppna appen och tryck på enheter längst ner. Där ser du dina enheter och tryck snabbt på den du vill kontrollera. Håller du in på enheten öppnar du egenskaper för den enheten.
Funkar inte det är nog inte enheten rätt inlagd i Homey…

Flöden använder du när du vill att saker ska hända automatiskt.

Jag såg vad jag gjorde för fel. Jag hade bara parat ihop remotcontrol och inte själva brytaren. Nu fungerar det!

Härligt. Alltid kul när man hittar felkällan. Gott Nytt År!

Gott Nytt År!