Nexa PER-1500, manuellt on/off i Homey

Hej! Har lyckats att fÄ in min Nexa PER-1500 i min Homey. GÄr det att manuellt slÄ pÄ/slÄ av i Homey, eller mÄste man skapa ett flow? Om flow, hur skulle det se ut?

Det gĂ„r att slĂ„ av/pĂ„ enheter i Homey-appen. GĂ„ in under Enheter i appen och ”klicka” pĂ„ enheten du vill kontrollera. HĂ„ller du in pĂ„ enheten kommer du in i ett mer avancerat lĂ€ge dĂ€r du kan göra lite mer.
Exakt vad som gÄr att göra beror pÄ typ enhet och tillverkare/mÀrke.

Du kan Àven lÀgga till enheter och Flows som favoriter pÄ första sidan i appen. PÄ sÄ sÀtt kommer du snabbt Ät enheter och flöden du anvÀnder ofta. Tryck pÄ det lilla kugghjulet till höger pÄ raden Fvoritenheter och Favoritflows.

Det stÄr bara Inga tillgÀngliga kontroller och Den hÀr enheten har inga tillgÀngliga kontroller att visa. DÀrav min frÄga om det gÄr att slÄ av/pÄ manuellt.

Ok. Kör sjÀlv inga 433-enheter men det hÀr kanske kan hjÀlpa.

Lycka till!

Jag har mÄnga PER-1500. Funkar utmÀrkt. AnvÀnder KlikAanKlikUit-appen.
ÖversĂ€ttningstabell finns i andra trĂ„den. TĂ€nd och slĂ€ck manuellt i Homey-appen pĂ„ device som @ktd skriver, eller lĂ€gg in i flow.

Jag uppfattar det som du vill styra nÄgot med fjÀrrkontrollen vilket gÄr utmÀrkt. Sedan kan Homey slÄ pÄ och av brytarna eller göra nÄgot helt annat som du lÀgger in i ett flow.
HÀr Àr ett exempel https://homey.app/f/h_adrZ

Tack för svaren. Jag har AnvÀnt KlikAanKlikUit-appen och inkluderat.
Jag vill kunna anvÀnda Homey till att manuellt slÄ pÄ/av, inte bara med fjÀrrkontrollen.
Jag inkluderade en Z-wave brytare, och med den gÄr det manuellt att slÄ pÄ/av i Homey.
MÄste man skapa ett flow för att kunna slÄ pÄ/av manuellt.

Som jag skrev tidigare sĂ„ kan du manuellt slĂ„ pĂ„/av enheter i Homeyappen. Öppna appen och tryck pĂ„ enheter lĂ€ngst ner. DĂ€r ser du dina enheter och tryck snabbt pĂ„ den du vill kontrollera. HĂ„ller du in pĂ„ enheten öppnar du egenskaper för den enheten.
Funkar inte det Àr nog inte enheten rÀtt inlagd i Homey


Flöden anvÀnder du nÀr du vill att saker ska hÀnda automatiskt.

Jag sÄg vad jag gjorde för fel. Jag hade bara parat ihop remotcontrol och inte sjÀlva brytaren. Nu fungerar det!

HĂ€rligt. Alltid kul nĂ€r man hittar felkĂ€llan. Gott Nytt År!

Gott Nytt År!

Hej,
Jag kan inte fÄ klikaa-appen att hitta mina NEYCR-1500, har testat alla varianter. Borde det gÄ?

/Niklas

Har du tillgÄng till översÀttningstabellen?

Hej.
Nej, det fanns pÄ nÀtet via en lÀnk som jag la i den andra trÄden, men det verkar som de tagit bort den sidan. Har inte sparat den lokalt tyvÀrr