NFC tags

Ik ben als enthousiaste gebruiker op zoek naar mogelijkheden om gebruik te maken van de mogelijkheden die NFC tags bieden in het triggeren van bepaalde acties.
Heeft iemand hiermee ervaring?

groet Sjef

Check even of je homey NFC ondersteund!
Bij de nieuwere homeys schijnt die functie er niet meer in te sitten.

Tip: gebruikte NS treinkaartjes werken prima als NFC tag.
Print een mooi plaatje en plak het over het treinkaartje. Zo kunnen ook de kids flows starten
( mag ik op de iPad? (Na 17:00 is Ja) (Radio aan, etc)

Ik heb de App: NFC tools geïnstalleerd … en dan? Inmiddels ook voor mijn telefoon een app geïnstalleerd die NFC-tags kan lezen en beschrijven. Daar houd mijn kennis van NFC op

Het lijkt me handig als ik met mijn telefoon bepaalde flows kan triggeren of inderdaad info of status kan opvragen

Als je het oude model hebt dan kun je een flow maken met, als een NFC tag is gedetecteerd. En dan in de Actie via een token de NFC code van die kaart naar jezelf laten sturen.

Die code kun je gebruiken om een flow te starten met de flow card: NFC kaart met de code xxx getriggerd.

Blanco NFC kaarten, dongles etc. zijn ook gewoon via Aliexpress te krijgen.

Zijn er nfc lezers los te verkrijgen om aan homey te koppelen? Om bijvoorbeeld bij de deur op te hangen, dat homey gewoon centraal huis kan blijven staan.

Ik heb de app: NFC TOOLS in Homey geïnstalleerd. Met mijn iPhone kan ik NFC tags lezen en beschrijven via een third-party app. Ik heb echter een ‘nieuwe’ Versie van Homey, model 2019.
Ik begrijp uit meerdere reacties dat ik deze versie de NFC functionaliteit niet heeft.
Ik concludeer (???) hieruit dat ik flows niet kan triggeren d.m.v. Tags

Jammer

@Sjef_Vermeulen
Wat heb je gevonden met de zoekopdracht “tag reader”

1 Like

Old posts, not working readers. So was hoping to get better options then mentioned in older posts.

1 Like

Heeft er iemand ervaring met externe NFC readers? Ik heb zo’n nieuwe Homey zonder NFC reader.
Zou er wel een willen toepassen via bijv Zwave…

Zoek even naar iPhone, shortcut, nfc dan zie je dat met een iPhone je nfc tags kan lezen en dan acties naar bijvoorbeeld een virtual button in homey kan starten. Leuke feature, bijv voor alle lichten uit, alarm aan/uit bij voordeur etc

Is het ook mogelijk om met een NFC tag en een NFC ring flows te starten ? Kan dit niet echt vinden. Allen met een telefoon zie ik voorbij komen.
Heb overigens een 2019 model.

Aangezien de 2019 versie geen nfc antenne meer heeft, niet met Homey zelf, alleen met externe nfc lezer die wordt ondersteund (dat zijn er niet zoveel).

Zoiets dacht ik al…
Weet je toevallig welke lezers er ondersteund worden of hoe ik dat kan opzoeken ?