Nieuw met Homey

Goedemiddag Allemaal,

Ik ben sinds dit weekend ook eigenaar geworden van een homey, tot nu toe erg blij mee.
Gisteren al wat apparaten toegevoegd in huis zoals:
3x fibaro rookmelder
1x nest thermostaat (stuurt me pelletkachel aan)

Ook heb ik al een bestelling geplaatst die binnenkort geleverd wordt.
Deze zouden werkzaam moeten zijn via de magix home pro en de neo coolcam app. En anders via het IFTTT protocol.

Uiteraard loop je ook tegen dingen aan die niet werken, dus ook ik.
Mogelijk dat jullie mij hier kunnen helpen.

Probleem 1: action schakelaars deze had ik dus nog liggen en probeer ik toetevoegen als apparaat. Nu zegt homey dat dus geslaagd is en ik kan ze ook aansturen, alleen komen ze niet als apparaat in het overzicht erbij.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Probleem 2: voor de cv heb ik een honeywell lyric t6h600wf1003 thermostaat. Deze krijg ik niet gekoppeld met homey. Deze thermostaat heeft namelijk geen crc code die je nodig blijkt te hebben om te registreren bij honeywell lyric app van homey (tevens ook mac adres die had ik al wel gevonden). Weet iemand hoe ik deze gekoppeld krijg?

Verzoek: ik wil graag de infrarood van een aantal afstandsbediening inleren op homey, weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Gaat om 3 afstandsbedieningen:
1x Samsung
1x kpn experiabox (arcadyan hmb2260)
1x mxq Android tv box

Nogmaals ik ben een nieuwe gebruiker, dus mocht er al een handleiding zijn of een topic hierover verwijs me gerust.

2 Likes

Herkenbaar, ik ben zelf vandaag begonnen met de setup van mijn Homey. Het zou wel heel mooi zijn als mijn KPN ITV setup box Arcadyan HMB2260 aangestuurd kan worden met m’n Homey.

2 Likes

Omdat Ziggo met onmiddellijke ingang mijn lopende bestelling voor de Mediabox next gedegradeerd hebben tot een Mediabox XL zit ik nu met een lawaaiige Mediabox. Hoe kan ik die bedienen met de homey? Wat heb ik er voor nodig? Of toch maar terug naar KPN maar daar zat ik met de IR besturing. Of is daar binnen homey en oplossing voor.

Ik dacht het als leek netjes uitgedacht te hebben, loop ik hier tegen aan :unamused: en zie het even niet meer zitten.