Nieuwe router Netgear ORBI RBK50

Daar staat toch echt een nieuw firmware level voor de rbr50.

Klopt. Maar bij mij staat er toch echt een melding over nieuwe firmware. Misschien moet je even handmatig checken?

Versienummer verschil zit tussen nederlandstalig en engelstalig.
Wat ik ook probeer het lukt mij niet om in te loggen.

Zoals ik het lees op de netgear site is de firmware 1.4.0.18 uit 2016. Om te updaten naar de huidige firmware moet je handmatig v2.2.1.212 downloaden en installeren. Daarna kun je met de normale firmware check updaten naar de nieuwste versie 2.3.1.60

Dat zou dus inderdaad zomaar de oorzaak kunnen zijn…

Zoals jullie vermoeden werkt het nu naar behoren. Eerst moest ik handmatig nog een oudere versie RBS50-V2.0.0.74 installeren. Daarna ging deze vanzelf door naar de nieuwste versie. Het zelfde heb ik voor de satelliet gedaan. Vervolgens in Homey gekeken en daar zag ik direct resultaat.

Bedankt voor het meedenken.

1 Like

Geen ervaring met nest deurbel. Maar wel met orbi router. Haal tegenwoordig overal 250 mb download snelheid. De maximale snelheid wat ik ook bedraad haal. In alle hoeken dezelfde snelheid.
Heb eventjes 500 mb gehad. Toen haalde ik 480 mb download.

Top router.

1 Like

Hier hetzelfde. Eerst Linksys Velop geprobeerd (5 stuks in huis, goedkoper dan 3 Orbi’s), maar enorm instabiel. Heel slecht in connecten met dichtsbijzijnde satelliet (gebeurde gewoon bijna consequent niet). Bereik en snelheid was zelfs slechter dan mijn Asus RT3200.
Nu 3 Orbi’s staan op 3 verdiepingen en alles werkt prima en rete-snel.

1 Like