Nieuwe thermostaat aanschaffen

Ik wil een homey aanschaffen. Maar allereerst zal ik een andere thermostaat moeten aanschaffen, ik had een Toon van Eneco, maar ben onlangs overgestapt naar Vattenfall.

Aangezien de homey best een uitgave is, wil ik eigenlijk een wat goedkopere thermostaat, die ik kan programmeren en kan gebruiken met Homey.

Het moet er één zijn die niet zelflerend is, dit omdat ik in de zorg werk en dus ongeregeld.

Maaaar, ik zie door de bomen het bos niet, kan iemand mij adviseren ?? Ik ben dus op zoek naar:

  • een thermostaat
  • niet zelflerend
  • programmeerbaar
  • wekend met Homey.

Ik verneem het graag

Zelf heb ik Heatmiser met de neoStat als thermostaat en de neohub om het via de telefoon/homey/siri te bedienen. Ik bedien elke ruimte afzonderlijk van elkaar. Hiervoor heb je wel klepsturing nodig om warm water naar de desbetreffende ruimtes te regelen. Op de radiatoren hoeft dat geen knop meer.

Het grote voordeel vind ik, is dat alles ook bedraad is. Hierdoor kan ik nog steeds de thermostaat bedienen als de hub, homey, of het netwerk eruit ligt.
Dat is dan ook gelijk een nadeel. Je moet waarschijnlijk wel verbouwen.
Ik heb het nu 4 jaar draaien en het werkt nog steeds vlekkeloos.

Als dat niet mogelijk is heb ik wel goede berichten ontvangen over Tado. Daar dien je de knop van de radiator te vervangen en de centrale thermostaat door een Tado thermostaat.
Er is een Tado app voor homey, wat zou betekenen dat je die later ook kan gebruiken.

Ik had drie smart thermostaten. Thermosmart gaf grote temperatuur verschillen, tado werkte zeer goed, maar design was niet mijn ding, Nest werkt uitstekend maar is helaas van Google.

Een Tado is nou niet echt één van de goedkoopste, heb je nog een alternatief?

Je schrijft, Nest werkt uitstekend, maar is helaas van Google. Wat is daar het nadeel dan van.
(het is ook overigens niet één van de goedkoopste)

Dus we zijn op zoek naar een slimme, programeerbare thermostaat die werkt met Homey voor een paar tientjes?

Is de Toon rooten misschien een oplossing? Kost 5 tientjes om te laten doen.

Temperatuursensor op een ESP8266 en dan aan/uit van de ketel gebruiken, is paar euro :joy:

Google heeft zijn API aangepast waardoor 3e partijen(zoals Athoms Homey) de ondersteuning van Nest niet meer kunnen garanderen. Lees: Een nieuwe Nest wordt op dit moment niet meer ondersteund. Al geïnstalleerde Nestjes nog wel, zolang als het duurt. En ja Nest is duur, heel duur. Maar ik kan er wel mee leven als hij niet meer met Homey werkt. Maar baal er wel van, want toen ik hem kocht werd hij nog door meerdere partijen(Logitech,IFTTT, Homey etc etc) ondersteund.

1 Like

Honeywell Lyric T6

Of een losse temperatuur sensor gebruiken en middels een relays device de ketel aan en uitschakelen. Met wat flows kan je op die manier zelfs wel zonder een deftige thermostaat. Alleen gaat de bediening dan wel via de homey app of dashboard.

Of je gebruikt een app om widgets aan je telefoon toe te kunnen voegen zodat je met wat toetsen op je telefoon de temperatuur omhoog en omlaag kan zet.

heb je daar een adresje voor?
.

een paar tientjes is misschien wat overdreven, maar er zijn veel prijsverschillen, van € 25 - €300. En het moet geen goedkoop = duurkoop worden. Vandaar mijn vraag.\

Op marktplaats op toon Root zoeken.

Honeywell Lyric T6, werkt prima met Homey, Homekit en Google. En geen abonnement of die dingen.

Ik heb sinds kort een Tado systeem en ben er erg tevreden mee. Makkelijke installatie en goed te bedienen. Momenteel is het niet super goedkoop maar bij de Black Friday sales zaten echt goede deals; ik heb thermostaat, bridge, en vier radiatorknoppen voor €245 kunnen kopen. Ik denk niet dat ik een soortgelijke set en soortgelijk betrouwbaar/makkelijk systeem voor veel minder dan dat had kunnen kopen.

Ik denk dat het dan marktplaats afstruinen wordt om zo wat kosten te besparen. Vast wel iemand ergens die er vanaf wil ivm stralingsziekte oid :wink:

out of the box systemen zou ik voor de verwarming niet graag iets van Alibaba willen halen wat via bluetooth of kika werkt (als dat uberhaubt bestaat :wink: ).
Een lamp wat een keer niet aangaat, ala… maar verwarming moet eigenlijk altijd werken… net wat je zegt. geen goedkoop = duurkoop.

De merken die tot nu toe voorbij komen zijn dan: heatmiser, toon, honeywell, tado.
Er zullen vast ook andere merken goed zijn, maar kwa prijs loopt het al snel in 100+ voor een thermostaat en dan nog eventueel de zoneverwarming…

Ik heb nu zo’n 1,5 jaar een tado in huis en dat werkt echt geweldig in combinatie met Homey. Ik heb in de tado app alle basis instellingen gedaan en de slimme schema’s gemaakt. Met Homey overrule ik dan de standaard instellingen als ik bijvoorbeeld van huis weg ga en als ik ga slapen dan laat ik Homey de kachel uitzetten of de temperatuur verlagen. Wat ik ook met Homey heb gedaan is de woonkamer en de radiator knop In de gang aan elkaar geknoopt. Dit zorgt er voor dat ik in de woonkamer en de gang de zelfde temperatuur krijg en zo een aangename temperatuur in huis krijg en de temperatuur verschillen niet te groot worden. dus tot nu toe erg tevreden met tado en Homey

Hi, werkt de Lyric T6 ook zonder gateway van Honeywell?
De Anna heeft een Smile erbij. De Netatmo ook een relais die de wifi verzorgt. Ik zou dus een wifi thermostaat willen die bedraad werkt zonder extra gateway.

Ja, de T6 werkt via de online API

1 Like