Node red webinar (donderdag 4 Feb '21)

Hallo mensen,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten is er op facebook een groep genaamd “homey gebruikers” waar ook wel het een en ander gedeeld word en vragen gesteld kunnen worden.

Nu is daar een aankondiging van een webinar van Gjalt Zwaagstra, deze wordt gegeven op 4 dmv skype.
Deze zal ongeveer 2.5 uur duren en zich richten op dashboard met mqtt, hoe het verder zit en wat er precies gaat gebeuren weet ik ook nog niet.

Mijn bedoeling is in ieder geval een dashboard te maken en laten draaien op een raspberryPi al zal dat eerst nog veel kopzorgen kosten maar dat is niet erg.

Ik dacht misschien is het voor forum gebruikers ook leuk om te gaan kijken en er eventueel iets van op te steken.
https://join.skype.com/oTbiYuf84eut
4 Februari 19:30 tot 22:00

Groetjes martijn

Nu weet ik niet of ik dit hier mag posten in het topic aankondigingen dus mocht het verkeerd zijn verplaats het dan @moderators.

4 Likes

Superinteressant!
Zou er graag bij zijn, maar kan me niet de hele avond vrijmaken.
Is de webinar ook terug te kijken?

inmiddels heb ik begrepen dat deze later terug te kijken is, voor mezelf ook wel handig denk ik als ik weer eens iets niet snap :smiley:

De link zal ik na donderdag hier posten.

1 Like

Facebook, Wat is dat??? (zo 2015). Daar ben ik al heel lang geleden mee gestopt. :sunglasses:
Maar dit lijkt me zeker wel interessant.
Martijn_De_keijzer bedankt voor het delen :+1:.
Als ik tijd heb ben ik erbij en anders achteraf terugkijken, staat in ieder geval genoteerd in mijn agenda.

1 Like

Met dank aan Martijn_De_keijzer
Ik zal hem nog eens onder de aandacht brengen, per slot van rekening begint vanavond 19:30 de voorstelling. Als het even kan ben ik erbij.
https://join.skype.com/oTbiYuf84eut

Er zijn problemen met de uitnodinglink dus bij deze even een nieuwe.

https://join.skype.com/esl9REopdJIx

Toppie, ik zit er klaar voor.
Thanks.

als het goed is kun je al joinen, ik zit er ook al in.

Me too :+1:

Was interessant, ik heb in ieder geval een hoop nieuwe dingen gezien :sunglasses:, zal mijn vrouw weer niet blij mee zijn :thinking:

ik heb helaas delen gemist door een opstandige zoon wat niet wilde gaan slapen enzo.
Maar ik ga het zeker terug kijken.

Wat ik wel minder vond is dat het er niet echt iets geleerd is maar meer een beetje met de muis heen en weer geschoven werd, maar ik snap het principe wel en dat is node red zend/ ontvangt met mqtt en homey gebruikt deze om een flow te triggeren of apparaten te schakelen.
Ook ben ik blij dat je met node red wel livebeeld van cameras in het dashboard kunt maken.

Voor de rest was het kopieeren en plakken zei gjalt.
Binnenkort als ik weer niet domotica budget heb eens een raspberry aanschaffen en een begin maken.

Dus word vervolgd en denk dat we er met zijn allen hier wel uitkomen.

Heb Node-Red in Docker op mijn Synology geïnstalleerd (stap 1)
Nu de GUI voor de dag zien te toveren (stap 2).
En dan idd aan de gang met copy/paste (stap 3)
Zal in het begin wel eerst bestaan uit simpel wat schakelaartjes zichtbaar maken, maar toch.

Maar eerst stap 2 aan de gang zien te krijgen :thinking:

Voor de liefhebbers, Node-Red installation and configuration on a Synology NAS
synology-nas-docker-installing-node-red

We zijn binnen, het speelkwartiertje kan beginnen.

@Martijn_De_keijzer
Is er nog een link waar we e.e.a. terug kunnen kijken?

Ik heb het even nagevraagd want deze is er nog niet, top dat je het al hebt draaien.
Helaas moet ik nog even wachten, kan hem wel op een laptop draaien maar ben liever in 1x klaar.

Het eerste resultaat, en ja ik weet het, dit is nog maar copy/paste. Maar toch de gegevens van Volkel erin gezet.

who dat komt helemaal goed met jou, dus we moeten bij jou zijn als het niet lukt.
Zie dat je uit volkel komt dus dat is in de buurt haha.

Leuk om te zien.

Glajt zal kijken of hij vanavond de link kan sturen, zodra dit is gebeurd post ik hem hier.

1 Like

Nee, kom niet uit Volken (ongeveer 20km er vandaan), maar Volkel is voor mij het dichtstbijzijnde weerstation.
En of je bij mij moet zijn als het niet lukt :thinking: weet ik niet, maar ben uiteraard altijd bereid om mee te denken en/of met te kijken/helpen.
Volgende stap nu is info uit Homey halen.

Bij deze de link van 4 februari

https://youtu.be/v8yLMhd1DOI

1 Like

@Martijn_De_keijzer
Bedankt voor de link. Helaas begint dit stukje video ergens midden in de presentatie.
Dus we missen nog een heleboel info.