Homey Community Forum

Ny med Homey, strul med HUE

Hej, är sedan ett par veckor ägare till en Homey och har anslutit lite olika saker här hemma
Har hittills varit mycket nöjd då jag kunnat koppla ihop både Aqara (z-wave), Hue och Nexa och det har fungerat fint.

För ett par dagar sedan så tappade Homey bort kontakten med alla mina Hue-prylar utan förvarning (kör via HUE-gateway). Jag provade att lägga till en av enheterna igen (en motion sensor) och då dök den fyrkantiga ikonen upp igen i appen (iOS) och sen hittades alla andra HUE-prylar också utan problem.
Det hände tyvärr igen igår så jag undrar om någon varit ute för samma sak och om ni löste det?

Har du prøvet en restart af Homey?
Kunne være den løber tør for hukommelse, jeg genstarter min Homey hver dag

Tack för ditt förslag Erik. Ska testa detta

Jag blir nyfiken på varför du startar om din Homey varje dag. Får du något problem annars?

Jeg også kjører restart av homey hver natt kl 04. Det er ymse issues som gjør at en del apper enten slutter og virke, eller at homey ender opp med å bruke for mye minne.

Men, du kan legge opp en flow som gjør det automatisk. Burde ikke være sånn, men det er i hvert fall en fix for mange små problemer.

Ja det är synd att det ska behövas men hittade funktionen efter att lagt till “Experiments”.
En restart gjorde i alla fall att den fick tillbaka kontakten med mina HUE

Homey bruker masser minne alt efter apps, derfor startar jeg om min Homey
Undskyld, mit svenske inte er bra :blush:

Den är säkert lika bra som min danska :smile: