Op zoek naar (kant en klare) oplossing om IR signalen uit te sturen

Dag allen,

Probleemstelling: ik heb een afstandsbediening van een Artsound multiroom versterker, een systeem die dateert van 200X. Er bestaat geen app van Artsound voor Homey en de afstandsbediening werkt op infrarood.

Enkele commando’s die mij handig lijken om via Homey te kunnen aansturen zijn het aanschakelen van de verschillende zone’s, het kiezen van de zender in die zone en volumes wijzigen. Graag had ik een app willen ontwikkelen die de signalen van deze afstandsbediening uitstuurt vanuit de Homey app waarmee ik vervolgens flows kan opstellen. Nu ben ik er al ingeslaagd om deze infrarood signalen op te vangen in Homey via de ‘record signal’ functie, echter zijn deze natuurlijk nog niet bruikbaar.

Ik vroeg me af of er een framework of een bestaande ‘generic’ app is waar ik als leek laagdrempelig aan de slag kan om deze signalen uit te sturen via Homey. Of is een app schrijven from scratch de enige optie die er is?

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Dag Michiel,

Ik vond 2 developer apps:

De developer namen zijn vermeld, maar helaas geen verdere contact gegevens / github.
Misschien zijn ze op het forum of slack te vinden, en zijn ze bereid je op weg te helpen.

Misschien is dit ook interessant:

2 Likes

volgens sommigen is het allemaal niet zo moeilijk om een app te maken.

1 Like