Opbrengt zonnepanelen weergeven in Homey Energie

Hallo,

Is het mogelijk om de opbrengst van mijn zonnepanelen weer te geven in het tabblad Energie in de Homey app? Ik kan alleen maar het verbruik zien.

Verplaatst naar Nederlands.

Als de Gebruikte app het ondersteund dan werkt het :pray:

Als Athom het ondersteunt dan werkt het…

Helaas weet ik nog steeds niet hoe het werkt… maar zou het kunnen met virtuele devices?
En daar dan dus een zonnepaneel meter van maken en van je converter de waarde erin stoppen en een - ervoor zitten. Zo wordt dan die waarde van het totaal afgetrokken ipv opgeteld?

Wellicht een poging waard? Het is mij tot nu toe nog nooit gelukt om een virtueel apparaat een waarde te geven maar iemand die het wel snapt, krijgt dit vast wel voor elkaar.

Jazeker, de app van je zonnepanelen (omvormer) zal de zonnepanelen echter als zodanig bekend moeten maken. Als de opbrengst van jouw zonnepanelen als verbruik weergegeven wordt is de app niet up-to-date met de mogelijkheden van de huidige firmware van je Homey.

Dit werkte eerst bij mij (SolarEdge). Maar plotseling niet meer.

Ja hoor, werkt prima, de buitenste ring geeft de opbrengst zonnepanelen weer, nu 93W.
(Zonnepanelen app van Diederik Bakker)

Die gebruik ik ook maar werkt niet meer. In het begin wel.

he hallo
hoe ben jij aan de gegevens gekomen van solar
system id
api key

gr patrick

De installateur verstrekt deze gegevens.

Ik heb hetzelfde. Ik zag de opbrengst van mijn Goodwe inverter altijd mooi op de Energy pagina, maar nu niet meer. Ik zie wel dat mijn meter terugloopt en bij het device zelf zie ik wel de opbrengst in Watt.
Maar Homey herkent het device niet meer als een zonnepaneel, zo lijkt het.

wat bedoel je? gebruik je mijn solaredge app? Dat moet goed werken. anders is het een connectie of firmware probleem. Je kan ook die globale gebruiken met die solaredge api key (elke 5 min)

anders zend me even een diagnostic report/

Gr Edwin