(Opgelost) Gledopto RGB ledstrip contoller zonder bridge?

Zijn er hier mensen die een RGB ledstrip kunnen bedienen via Homey?

Ik heb de Zigbee RGB controller geinstalleerd, maar de ledstrip brand alleen groen en het enige dat ik kan doen is aan- en uitzetten via Homey.

Werkt dit uberhaupt wel zonder bridge?
Ik heb er inmiddels zoveel tijd in zitten, dat ik eraan denk om dan toch maar een Philips Hue bridge aan te schaffen :confused:
Knipsel

Ik neem aan dat je deze app hebt geinstalleerd?

Dan zouden “the basics” moeten werken, lijkt mij dat kleur bepalen daar 1 van is… ik gebruik zelf deze verlichting niet dus kan je helaas niet verder helpen.

Ik heb het ook niet werkend gekregen een een hue bridge gekocht en dat werkt perfect heb ook al meer Gledopto controllers gekocht

Ik gebruik een strip met een oude Philips Bridge. Daar help ik je niet mee. Echter, ik had ook problemen met de kleuren. Toen bleek dat de kleurtjes van de aansluitingen niet correct waren… als je het aansluit volgens de handleiding, gaat het niet goed! Het werkt wel, maar de kleuren kloppen niet.


Bron: klik

Heb ik ook gehad. Rood en groen zaten verkeerd om:

Op deze foto kan je zien dat ik ze verwisseld heb. Daarna deed de strip het pas goed.

Heb dit met meer controllers zien gebeuren (mi-light), schijnbaar erg moeilijk om rgb aan te houden (maar ook erg veel rgb scripts/classes gezien die een optie hebben om dit om te draaien software matig omdat het heel vaak fout gaat)

Draadjes zaten goed en had inderdaad de juiste app geïnstalleerd op Homey.
Probleem was dat ik hem alleen aan/uit kon zetten. In Homey geen mogelijkheid om de kleur in te stellen. Waarschijnlijk doordat de controller als een “onbekend zigbee” apparaat werd gedetecteerd.

Maar heb inmiddels, uit pure frustratie, een Hue Bridge gehaald bij de Mediamarkt :slight_smile:

Weer 52 euro lichter :stuck_out_tongue:, maar het werkt nu zoals gehoopt :+1:

Bedankt voor alle reacties!