(Opgelost) Logitech Harmony HUB met android APP en Homey niet in synch

Lang verhaal en hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen.
Maar plaats liever een lang verhaal met zoveel mogelijk info :slight_smile:

Wanneer ik de TV inschakel met de Harmony hub afstandsbediening of de App, geeft deze aan Homey door dat de TV aan staat. Dus na het inschakelen van de TV met de afstandsbediening of app zie je in Homey (bij de apparaten) dat de TV aan staat. Ook in de APP van Harmony staat de TV aan en kan via de app zenders selecteren.
Dus TV aanzetten vanaf de afstandbediening en Harmony app op mijn mobiel werkt zoals je verwacht.

Maar…

Wanneer ik Homey de TV in laat schakelen gaat het mis :frowning:

Homey ziet uiteraard dat de TV aan staat, maar als ik de Harmony app open kan ik daar geen zenders selecteren. De app denkt dat de TV nog uit staat. Dus vanaf de app moet ik dan eerst de TV aanzetten voor ik zenders kan wisselen. Maar de TV staat al aan, dus als ik op de app nog een keer de TV aan zet gaat het mis.

Het lijkt er dus op dat Homey wél netjes de TV inschakelt, maar dit niet doorgeeft aan de Harmony hub.
Of de Homey doet dat wel maar controleert de app de status van de HUB/activiteit niet :confused:

Zijn er mensen die via Homey de TV aanzetten én de juiste status zien in hun app?
Zo ja, hoe hebben jullie dit dan ingeregeld?

Voor de eenvoud van het verhaal heb ik het even op alleen de TV gehouden.
Maar ik schakel vanaf de app en de Harmony afstandbediening inderdaad de activiteit “TV kijken” in.

In Homey doe ik dat door Homey zelf de apparaten individueel aan te laten zetten.
Ik heb geen idee hoe ik vanaf Homey de Harmony activiteit “TV Kijken” kan starten.
Dat zou misschien nog een oplossing kunnen zijn :slight_smile:

Hmmm…

Terwijl ik bovenstaande reactie schreef bedacht ik me even dat het misschien ook anders kan :slight_smile:
Ik ga hier even mee aan de slag. Ik zie zojuist dat ik activiteiten van de hub kan selecteren in de flows :slight_smile:

Roy bedankt!

Door jouw opmerking ben ik verder gaan kijken dan mijn neus lang is :stuck_out_tongue:
Dom, dom, dom! :slight_smile:

Het is opgelost :+1:

Ik kon dus gewoon de activiteit via de hub starten door die in de flow te gebruiken :slight_smile:
image

1 Like