Homey Community Forum

Orcon MVS-15R mechanische ventilatie aansturen

Beste allemaal,

Graag zou ik mijn Orcon mechanische ventilatie willen koppelen met Homey. Het is de bedoeling wanneer mijn vochtsensor een waarde detecteert dat automatisch de mechanische ventilatie begint te draaien.

Na enig speurwerk ben ik er helaas nog niet achter hoe ik dit het beste kan doen, heel erg technisch ben ik niet met een mechansiche ventilatie. Overigens heb ik wel een vergelijkbaar bericht gevonden maar voor mij zit hier geen oplossing tussen.

Het betreft de Orcon MVS-15R mechanische ventilatie.

Als je hier zoekt op orcon (https://community.athom.com/search?q=orcon)
Kom je dit topic tegen: Hulp met automatiseren mechanische ventilatie
Lijkt me genoeg leesvoer en uiteindelijk een oplossing te bieden.

Vreemd dat jouw foto’s exact hetzelfde zijn als in dat topic… :face_with_raised_eyebrow:

Bedankt voor je reactie.

Zoals ik al aangaf en inderdaad in het forum te lezen te hebben(2e link) werd het mij sowieso wat technisch, ook werd er aangegeven dat er “later” een ander apparaat gebruikt wordt, ook van gebruikers van soort gelijke mechanische ventilaties.

Die reactie is inderdaad afkomstig voor mij, maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen helaas.

Concreet zou ik dus willen weten wat ik precies nodig ben, en of het ook geschikt is voor mijn Orcon.

Dan snap ik niet echt waarom je deze vraag dan niet daar plaatst en er een nieuw topic voor opent… :thinking:

Omdat ik niet een andere topic niet verder wilen verstoren. Aangezien ik ook geen reactie heb mogen ontvangen leek het mij verstandig er zelf eentje aan te maken. :slight_smile:

Is het jou gelukt om de Orcon aan te sluiten op Homey? Wil graag de mijn ook op Homey aansluiten. Heb wel een andere type: Compact-10RHB Ventilator met RF bediening en vochtsensoren dan heb ik deze printplaat.