Homey Community Forum

Orienteren homey pro vs bridge

Hi,

ik ben me aan het oriënteren voor de Homey Pro of de Bridge. Ik heb behoorlijk wat apparaten die aangestuurd moeten gaan worden. Van verlichting tot tv’s en versterkers en thermostaten enz enz. Nu zie ik bij veel apps dat ze wel voor de Homey Pro en NIET voor de Homey beschikbaar zijn. Nu is mijn vraag; komt dit nog, of heeft dit te maken met het feit dat het vooral lokale API’s zijn, wat niet werkt met de Homey (cloud)?

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven!

Hier is een begin, Pim

Inderdaad het is een begin. het geeft alleen niet echt antwoord op mijn vraag :blush:

Dat ligt maar helemaal aan de app, sommige apps werken met een lokale API, sommige apps worden niet meer verder ontwikkeld, sommige apps hebben developers die geen €99 willen betalen voor het privilege om cloud-apps te mogen publishen, en sommige apps zullen op den duur wel cloud-support krijgen.

Enige manier om vragen beantwoord te krijgen is heel veel lezen.
Zoals hier

Waarschijnlijk weer een stukje,
En ik denk dat je weer meer vragen hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

De meeste apps worden nog omgezet naar de cloudversie . De bridge is voorlopig nog beta en gezien het verleden kan dit nog wel eens lang gaan duren.
Wil je echter zoveel apparaten koppelen en uitgebreide flows maken zoals je naar mijn idee van plan bent, kun je beter gewoon voor de pro gaan dan kun je gelijk aan de slag ook. Voordeel ook dat je geen maandelijks abbo nodig hebt.

ik denk dat dat wishful thinking is, in bovenstaande community lijst staan van de ~750 apps in de store nu 43 App op beschikbaar voor Homey (Cloud) ~ 52 op No/NotYet en zijn onzeker, maar mogelijk ooit en ca 47 geclassificeerd (op basis van nu beschikbare info) als Nooit…

Ik denk persoonlijk dat een er een aantal uit de huidige “Never” best nog zouden kunnen na rewrite, maar ook dat er nog heel veel niet geclassificeerd zijn welke vanuit de community komen en zeer waarschijnlijk nooit gereed gemaakt worden voor Homey Cloud (cq Homey Bridge)

2 Likes

Vandaar hij ook beter de homey pro kan nemen. Die bridge gaat nog lang duren voordat het alles doet, athom kennende. Nemen teveel hooi op hun vork naar mijn idee. Ze kunnen beter zorgen dat het oude eerst goed werkt. In de zin van de beloofde functies van origine.