Osram Gardenspots White niet meer te koppelen

Na de v5.0.0 update van Homey lijkt het niet meer mogelijk te zijn om de Osram Gardenspots White te koppelen aan de Homey. Ik merkte na de update op dat de spots uberhaupt niet meer reageerden en leek het noodzakelijk om opnieuw te koppelen.

De Osram Gardenspots White wordt helaas niet ondersteund door de Osram Lightify app. Daarom heb ik de spots eerder toegevoegd als Zigbee apparaat. Aangezien ik de spots niet hoef te dimmen en enkel aan en uit wil schakelen, was dat prima.

Nu ik de spots opnieuw probeerde koppelen als Zigbee apparaat, lijkt het tijdens het koppelproces niet helemaal goed te gaan. Eerst start ik het aanmeldproces op de Homey. Vervolgens zet ik de spots in de leermodus door deze 5 keer in en uit te schakelen. Het lijkt er dan op dat het goed gaat: de spots knipperen bevestigend en in de Homey app zie ik dat het aanmeldproces een stap verder komt. Dit duurt ongeveer 20 seconden, waarna ik de melding krijg dat het apparaat niet reageert (zie screenshot).

Ik heb nog even geprobeerd om de Osram Lightify app te gebruiken en een Osram Gardenspot RGBW toe te voegen. Een tijd geleden werkte dit nog (de spots werden dan toegevoegd als Zigbee apparaat), maar nu helaas niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Helaas zijn er weinig andere apparaten die als alternatief kunnen dienen (en dus hetzelfde effect hebben), dus zou ik deze spots graag weer werkend willen krijgen.

Thanks!

Ik heb het zelfde gehad met mijn osram gu10 rgbw spots deze na de update 5.0.0 exact het zelfde
Ik heb dit opgelost door ze te koppelen met een conbee2 stick en de conbee2 stick gekoppeld aan de homey

Dank voor je reactie Johan! Ik heb inmiddels de spots van Osram maar de deur uitgedaan en hiervoor nieuwe Philips Lily spots besteld. Niet echt een oplossing waar ik op zoek naar was, maar het werkt toch een stuk beter :wink: