Osram Plug , Zigbee router / versterker of niet

Hi,

ik heb 2 Osram Smart+ pluggen echter vraag ik me af of deze nou als router / zigbee versterker dienen of niet.
ik heb de laatste tijd nogal veel problemen in mijn netwerk en anders haal ik ze eruit.

in de developer portal staat dat het wel een router is maar bij online staat altijd een vraagteken , terwijl ze gewoon aangesloten zitten in het stopcontact.

Bij mij werken ze inderdaad als een router, heb hiermee ook mijn netwerk vergroot. Sommige apparaten staan op +50m van mijn Homey.

Maar staat ie bij jou ook op offlne vraagteken??

nee dat niet, heeft gewoon een route

Heb je al een Zigbee reset uitgevoerd?

1 Like

Welke app gebruik je hier voor?
Athom adviseerde mij om de nieuwe Ledvance app te installeren, maar Homey ziet mijn plugs dan als onbekend apparaat.
De nieuwe Ledvance app is van Osram zelf.

Ik gebruik Osram Lightify voor deze stekkers. Werkt prima!

Die app had ik, maar na de laatste experimentele update van afgelopen zaterdag was ik vier van de vijf plugs kwijt.
Het advies van Athom was daarop om de nieuwe app (Osram) te gebruiken, maar dat pakt dus niet goed uit.

Wij hebben onze Ledvance / Osram Smart + pluggen gekoppeld in de Philips Hue bridge. Weet niet of je er wat aan hebt maar daarin werken ze prima. Ook vanuit Philips Hue geïmporteerd in Homey. (We werken graag met de bridge zodat de updates van de Philips lampen hun updates krijgen.)