Oude 2016 homey?

Beste,

Na de keynote van gisterenavond heb ik begrepen dat de Bridge komt en dat de Homey pro blijft werken zoals die werkt.
Echter heb ik een homey uit 2016 (eerste versie), kan ik deze ook gewoon nog blijven gebruiken of gaat dit een baksteen worden?

Groet,
Robin

Deze blijft gewoon werken zoals hij altijd al deed. Als dat goed was/is moet je zelf uitmaken :slight_smile:

Ik bezit ook een eerste versie. Is het zinvol om deze als mesh of backup station te gaan te gebruiken. En is dat ook mogelijk? Of krijg je dan conficten?

Vind trouwens het erg onduidelijk betreft de beta app is die nu alleen voor de bridge. Of geld dit voor alle homey’s
Ben best wel tevreden met mijn homey. Soms vergeet hij wel eens een lamp, maar voor de rest erg fijn apparaat. Het enige wat ik nog echt mis een een Dashboard die zelf in te richten is.

Ik ben zelf al een tijd terug overgestapt op home assistant! werkt echt top :slight_smile:
Homey gebruik ik puur nog als bridge voor mijn somfy en zigbee spullen, via mqtt stuurt die alles door naar mijn HA.

Maar zal het ruk vinden als ik straks mijn homey niet meer kan gebruiken voor somfy en zigbee…

Tijdens de keynote is niks gezegd over de oude homeys… alleen de bridge en homey pro die ondersteund blijft worden.

De software staat gewoon op je Homey geïnstalleerd, ze gaan niet plots een software update uitbrengen die oude Homeys onbruikbaar zal maken. Het enige wat ze misschien zullen doen is in de toekomst geen nieuwe updates meer uitbrengen voor de oudere Homeys maar dan nog blijft hij gewoon werken op de huidige software versie…

1 Like

Op slack is toegezegd dat de gewone Homey’s net zoals de pros gewoon ondersteunt blijven en alle updates krijgen. (Er is een screenshot op het Engelse topic hiervan).

De bridge is gewoon alleen een nieuw product dat naast de orginele Homey als product wordt aangeboden.
En deze zal niet kunnen samen werken met de gewone Homey.
Het is dan ook een Homey Cloud bridge (brug tussen de Homey Cloud en draadloze protocollen), en geen Homey Extender.

Officieel statement: