Homey Community Forum

Overstappen van HomeWizard naar Homey

Hallo Allen,

ik ben ook aan het kijken om over te stappen naar de Homey. Nu ben ik nog niet zo bang voor de schakelaars etc maar meer de combi met de Energylink en de historische data. Daarnaast gebruik ik de S poort waar ik een KwH meter aan heb hangen om de opbrengst van mijn zonnepanelen te monitoren. Hoe zit het hiermee als ik gebruik maak van de Homey. Blijft ook dit werken en krijg ik alles in aparte data retour?

En weten jullie of het mogelijk is om historische data die ik vanuit Homewizard apart opsla te importeren in Homey Insights. Ik begrijp dat daar de data 10 jaar van bewaard wordt.

Alvast dank voor jullie antwoord!

Als je de homewizard app op Homey installeert kan je de energie link gewoon gebruiken met Homey. Hoe het precies zit met de data weet ik niet, maar de data blijft wel gewoon op homewizard staan natuurlijk. Ik ben echter zelf net helemaal van homewizard af nadat ik de energie link heb vervangen voor een p1 monitor en de bij behorende app.

2 Likes

Je kan ook nog, met een beetje flows knutselen, de data van je Homewizard afhalen en opslaan in Homey. Ook van je energylink. Heeft iemand op het oude forum als eens een leuke post over gemaakt.

1 Like

Misschien een domme vraag. maar waarom neem je een Homey als je de homewizard moet houden??

Mvg Hans

je moet de homewizard niet houden, je kan de homewizard houden. maar als je eenmaal een homey hebt is je homewizard snel de deur uit denk haha.

Ik zit nog te twijfelen.
Ik heb een aantal (water) temperatuurmeters en een watermelder van smartwares.
Volgens mij werken die niet samen met homey

Heb al 3jaar een homey draaien en de homewizard ernaast. Dit om vooral de energylink uit te lezen, maar ook om diverse temp sensoren aan homey te koppelen. Verder is het nog steeds makkelijk als eventuele backup voor de kaku433mhz devices. Mocht een systeem uitvallen, dan is de andere een backup (heb rolluiken met kaku asun schakelaars, dus makkelijk om 2 systemen te hebben voor het geval dat). Homewizard verkopen levert toch ook niet de hoofdprijs op…en hangt niet in de weg

1 Like

Ook ik wil graag de HomeWizard houden voor de energy-link incl zonnepanelen. Ik heb net een P1 aangeschaft maar dat levert veel minder inzichtelijke gegevens, dus ik zou het toch bij de HomeWizard willen houden. Alleen… ik geloof dat die is overleden. Ik krijg drie knipperende rode leds. Inmiddels heb ik geprobeerd de micro-usb te vervangen (suggestie van een ander forum) maar dat heeft geen effect. Heeft iemand hier misschien ervaring mee/een oplossing voor? Of een werkend basisstation voor weinig? :grin:

dit gezien? [APP] Homewizard (1.0.8 stable, 1.1.1 beta)

@EricS64

Hang met de usb kabel eens aan een laptop en met deze tool kijken of hij reageert.

Helaas, had ik al geprobeerd, hij blijft dan hangen bij het verbinden. En de rode leds blijven knipperen…
Resetten ook geen effect

Als zelfs dat niet werkt…

Dan is-ie echt overleden dokter? :cry:

Ik ben geen dokter maar heb je support al benaderd? (Nee heb je…ja kan je krijgen)

Hallo Marc,

Ik heb een HW en denk er over om ook een Homey aan te schaffen.
De HW zal ik blijven gebruiken voor mijn energylink (waar ik mijn slimme meter en een aparte kwh met telpuls voor mijn zonnepanelen).
Nu zag ik in jouw post een schermafdruk van de HW app voor Homey waar je mooi de afzonderlijke waarden kunt aflezen.
Wanneer ik de Homey heb zou ik een stap verder willen gaan en ik zou jou willen vragen of je weet of dat mogelijk is.
Het scenario wat ik bijvoorbeeld zou willen is het volgende.
Wanneer de opbrengst van mijn zonnepanelen boven de 1.000kwh komt zou ik een timer willen aanzetten. Zolang die timer niet 0 is zou ik iets willen schakelen (bijvoorbeeld een stekkerschakekaar) om een apparaat op te laden. Ik weet dan dat ik mijn zelf oogewekte energie gebruik i.p.v. uit het net halen.
Om dit mogelijk te maken moet ik dus die ene specifieke waarde kunnen vergelijken met een instelling (in dit geval groter of gelijk aan 1.000 kwh) om een trigger te kunnen instellen. Die timer wil ik gebruiken om pendelen te voorkomen. Zolang de waardee hoog genoeg is blijft de timer constant gevuld en komt niet op 0.

Ik ben heel benieuwd naar je reactie.
Alvast bedankt.
Groeten Richard

Hallo @RichardT,
Ja hoor die waardes kun je gewoon vergelijken en daarop een actie laten uitvoeren. Kan je eventueel wel helpen bij het maken van de flows hiervoor als dat nodig is

Hallo Marc,

Dat is goed om te horen.
Dank je wel voor je antwoord en je aanbod om te helpen als dat nodig is.
Ik heb nog geen homey, maar door dit soort mogelijkheden kom ik er steeds dichter bij om er ook een te kopen.
Wie weet tot horens.

Groeten en nog een fijne avond,
Richard

@RichardT
Graag gedaan! Alvast fijn weekend

Hallo Marc, bedien jij je rolluiken via de homewizard en Homey?
Ik krijgt de rolluiken niet gekoppeld me Homey.
Het enige wat ik bedien met de HW zijn de rolluiken, knap lastig zou ze graag invoeren in Homey…
Fijne dag
Gr franz

@PaLammy Voor de rolluiken gebruik ik de Homey, maar aangezien ik nog een homewizard heb hangen kan ik deze ook gebruiken. Voor de rolluiken gebruik ik de KlikAanKlikUit asun650. Beide systemen gebruiken dezelfde code, dus dat is gemakkelijk. Heb de asun toegevoegd aan de homey door op een knop in homewizard heb te klikken (je kon toen een module toevoegen via een afstandsbediening, weet niet of dat nog steeds kan), maar hierdoor zijn beide codes gelijk.