Owntracks na update 2.0

Ik heb na de update naar 2.0 problemen met owntracks. Hij blijft op de telefoons maar zeggen error, http code 500. Voor de update deed hij het goed.
Ik heb in de app beide codes nagekeken, id code homey en code van owntracks uit de homey app. En beide codes kloppen. Heb homey opnieuw opgestart, heb de owntracks app een paar keer opnieuw opgestart, maar niets helpt.
Heb het forum afgezocht, in NL en eng, maar niets kunnen vinden.( Of ik ben echt blind) Had deze vraag al in een ander tropic gesteld, maar ik weet niet of dat de bedoeling was, en iedereen praat daar door en over elkaar heen.

Is er iemand die nog een idee heeft, zie ik iets over het hoofd? Ik heb de app nog niet verwijderd, en ik weet eigenlijk niet eens zeker of het aan homey of aan de telefoon app ligt.

Heb ook de ingebouwde locatie van homey app geprobeerd, werk ( nog) niet. Wel rechten gegeven om actief te blijven op telefoon, en geen bespaar stand batterij.

Ben er wel achter dat je tegen Google assist op je tel kan zeggen dat je weg bent, ook grappig, en makkelijker dat de app openen.

Niemand een oplossing?

ik had precies het zelfde.
ik denk omdat die bearer token niet meer werkt ofzo…

ben weer over gegaan naar de app van athom zelf maar dat werkt zoals we gewend zijn van de geofence bij homey niet goed…

Aha, bedankt voor je antwoord. Nu weet ik dat ik niet alleen ben tenminste :wink:. En die Anthony app werkt bij mij gewoon helemaal niet, helaas.
Ben benieuwd of owntracks ooit nog werkende gemaakt word.

OwnTracks werkt hier na de update gewoon zoals ervoor.
Waar krijg je die error 500 juist te zien?

In de app van de telefoon. Bovenaan in het balkje. Normaal staat er owntracks en de plek waar je je bevindt. Nu staat er error code 500. Maar als je de kaart van owntracks opende, geeft hij de juiste locatie aan. Werkt op 2 telefoons niet. Gestopt na het update van homey. Heb later nog en oude telefoon toegevoegd aan owntracks, en die doet het ook niet.

en owntracks staat nu op stop. Aan gezien hij toch al dagen niet werkt

Werkt hier nog goed na update naar V2.

Ik heb geen Android maar op iOS onder status info; “connection” moet je de connectie kunnen zien. Bij jou zie ik die optie niet en ook niet hoe je de connection string eventueel kunt aanpassen. Vaag…

Waarschijnlijk gebruiken jullie dan Homey zelf als MQTT-broker ipv bvb Cloudmqtt?

Dat doe ik ook en hier werkt het gewoon.

Miss heeft het dan te maken met iOS of Android?

Gebruik je de BETA versie van de MQTT Client app?

Ik gebruik de owntracks app

Misschien dat @scanno je verder kan helpen (ontwikkelaar van de owntracks app)?

Wat je sowieso kunt proberen is de laatste versie installeren via de athom-cli. Dit geeft je gelijk meer debug informatie om het probleem te achterhalen.

Allebei goed idee! En is die laatste versie op de normale manier te installeren, of is het een ingewikkelde operatie?

Je gebruikt zeker de HTTP koppeling? Athom heeft die mogelijkheid in 2.0 inderdaad onmogelijk gemaakt. Als iemand een oplossing weet om weer via de arhom cloud bij de app te komen, dan hoor ik dat graag.

Naar alle waarschijnlijkheid moet ik aan de slag met OAUTH.

Als je op korte termijn owntracks wilt blijven gebruiken, kijk dan even naar Cloudmqtt om een gratis Mqtt broker aan te maken (of installeer de broker op Homey). Dat laatste betekend wel dat je Homey toegankelijk moet maken vanuit het internet.

@HarriedeGroot bedankt voor de mention. Kijk niet vaak op het forum.


En misschien met webhooks (maar eerlijk gezegd begrijp ik die niet goed genoeg :slight_smile: )

@Chico kun je

https://[cloud-id] .connect.athom.com/api/app/nl.scanno.owntracks/events/?token=[tokenid from user]

Proberen?

Dus homey.athom.com vervangen door connect.athom.com in de URL die je opgeeft in de owntracks app op je telefoon?

@Richard_Runhart misschien kun je het bovenstaande ook proberen.
Je kunt natuurlijk ook overstappen naar MQTT voor owntracks. Dan ben je niet meer afhankelijk van wijzigingen die athom doorvoert op hun cloud omgeving.

Als ik connector.athom.com doe krijg ik fout, http code 401

Yeah. Stap maar over op CloudMQTT. De huidige methode wordt niet meer ondersteund.

Het implementeren van webhooks (de methode die wordt geadviseerd) gaat mij op dit moment te veel tijd kosten.