Owntracks na update 2.0

Het mooie is dat je de aanwezige geofences kunt “pushen” naar een andere telefoon. Dat kun je niet bij https

dus als ik het goed begrijp kan ik de locaties dus naar de telefoon van me vriendin sturen zodat we niet per locatie 2 fences gebruiken?

kan ik dan nu ook in de app zelf direct zien waar ze zich bevind zonder puur op de homey de lon en lat in te vullen op google maps?

Zodra de telefoon van je vriendin in de Homey app staat (en op de owntracks app op de telefoon remote commands aan staat) kun je op de ^ knop klikken en dan worden de fences naar de telefoon van je vriendin gestuurd.

En ja, je kunt de locatie van je vriendin nu ook op de app op je telefoon zien.

zit nog op me werk vanavond maar effe spelen.

ben wel blij dat het weer werkende is best veel flows

Remote commands, oenga?

Ps; de geodata van mijn partner komt eens in de zoveel tijd eens binnen. Nooit de vinger op kunnnen leggen hoe dat structureel gedaan kan worden. Ik zie nu bijvoorbeeld data van 3 weken terug.

Berichten worden geplaatst in een queue. Dus als er geen verbinding is tussen de telefoon en de broker, worden deze pas verzonden op het moment dat de verbinding met de broker weer hersteld is.

Kan dus komen omdat de owntracks app op de telefoon vanwege accu besparing uitgeschakeld wordt.

Op de iPhone niet aanwezig helaas.

Dat de app stopt ivm batterij besparing lijkt mij sterk aangezien hij nog wel de info blijft pushen naar de broker/owntracks client. Geo Fencing werkt dus wel. Heeft dus geen impact op de functionaliteit maar wel op het kunnen zien van de ander zijn/haar locatie.

Hmm alles in de app werkt… alleen ziet de h9mey niet dat ik geofence thuis zit ondanks de lon en lat wel kloppen

Enig idee waarom de homey niet geofence thuis neerzet

Zet de owntracks app op de telefoon eens op “move monitoring” mode?

Je bedoelt in de owntracks app op de telefoon?

@scanno correct, het gaat specifiek om anderen zien in de telefoon app qua locatie. Dat update extreem random en soms een maand niet.

Nee op de homey klopt het niet ondanks dat de lon en lat er wel correct in staat wil hij de fence niet correct weergeven

@Richard_Runhart Purge even de user Data in de owntracks app op Homey;
“Current data>delete data”.
Dan is ie leeg en als je vervolgens de data opnieuw pushed (of wacht) dan doet ie het. Als je ongeduldig bent;
In de owntracks app op je telefoon linksboven in op de i drukken. Dan settings en “publish waypoints”

Zucht… of je stelt bij radius een waarde in… dat kan ook helpen… oke hij geeft nu netjes aan waar ik ben XD

Enige wat me nu n9g opvalt is dat de gebruikers volgens owntracks TE heet… zal wel ergens niet opgelet hebben XD

In settings op je telefoon (linksbovenin) kun je zowel de user (deviceid) als je initialen (trackerid) invullen

Dit is een iphone app denk ik? Heb het wel device id e.d. gevonden onder preferences en dan identification. Heb nu alleen 3 friends erin staan… ben lekker aan het prutsen

In je MQTT broker, hoeveel users heb je daar? En is dat de juiste (hoeveelheid gebruikers en namen)?

Clear vervolgens de users in owntracks app van Homey onder edit users en dan minnetje doen op alle onnodige users;

hmm er staan nergens dubbele users.
wel in de owntracks app zie ik de gebruiker TE en de andere gebruiker TE zich niet meer gemeld hebben en de nieuwe namen zijn wel up to date.

heb wel een dingetje gevonden dat alle gebruikers bij inactiviteit van meer dan een X tijd weghaalt dus denk dat ik daar even op wacht.

verder werkt alles wel weer als vanouds!
bedankt voor alle hulp iniedergeval!

langzaam wordt mijn 2.0 installatie weer net zo functioneel als voorheen XD
beetje knoeien maar dan kom je ook ergens!

nog een betere oplossing ook inplaats met een bearer token :stuck_out_tongue:

1 Like

Got some good new… Got the old way of HTTP working again
https://[cloud-id].connect.athomi/app/nl.scanno.owntracks/events/?token=[user token]
should work

If you get a 401 in status, that means that a http auth is requested and that fails. You can bypass that by going to preferences, configuration management.
Check for a line “auth”: true

That line should change to “auth”: false.

To do so go to the menu and select editor.
As key fill in auth and set value to false and select accept.

Also as a test i created a response with data of all users and now also with http they are available in the owntracks app on your phone.