Owntracks na update 2.0


En deze wat ik aangemaakt heb op de broker

Een lolatie event sturen kun je doen door op de knop met het pijltje omhoog te drukken

Als je dat gedaan hebt, kijk dan meteen in de logging op Homey om te kijken of deze is aangekomen

Je probeert de geofences vanuit de Homey app naar je telefoon te sturen? De telefoon is zo te zien nog niet bekend bij de Homey app. Probeer het pijltje in de app op je telefoon. Dan wordt je telefoon meteen geregistreerd. Daarna kun je de push vanuit Homey opnieuw doen. Dan moet je owntracks/Chico/[tid] /cmd zien. Waarbij [tid] het id van je telefoon is. En geen owntracks/Chico/undefined/cmd.

Verder ziet het er wel ok uit.

Ik heb op het pijltje gedrukt, en dit zie ik in de Homey app log
20190126-16:05:21 getLogLines called
20190126-16:05:21 getLogLines called
20190126-16:05:22 getLogLines called
20190126-16:05:22 getLogLines called
20190126-16:05:30 getUserArray called
20190126-16:05:31 getLogLines calle

En dan geen locatie details in de logs?

Nee

Ik zie alleen een hele lijst met het bovenstaande.

Dit is wat ik verwacht;

20190126-16:12:31 getUserArray called
20190126-16:12:41 getLogLines called
20190126-16:12:57 OnMessage called
20190126-16:12:57 received ‘{"_type":“waypoints”,“waypoints”:[{"_type":“waypoint”,“tst”:0000,“lat”:XXXX,“lon”:XXXXX,“rad”:100,“desc”:“Home”}]}’ on ‘owntracks/Jur/Jur/waypoints’

Nee, dat heb ik helaas niet.

Probleem is dat ik die broker niet bekend mee ben. Lijkt goed geconfigureerd maar is allemaal net iets anders dan bij mij (ik heb de lokale broker op Homey geïnstalleerd)… lijkt mij daar te liggen eerlijk gezegd aangezien alles eerst door de broker gaat en dan naar owntracks (right @scanno ?)

Ik verwacht een regel als :

'{"_type":“location”,“acc”:17,“alt”:57,“batt”:63,“conn”:“m”,“lat”:xxxxxx,“lon”:yyyyyyyy,“t”:“u”,“tid”:“MG”,“tst”:1548499785,“vac”:2,“vel”:0}

Op het moment dat je op het pijltje gedrukt hebt

Klopt alles gaat eerst nar de broker en de Homey app haalt deze weer op. Maar het lijkt goed geconfigureerd.

Ik was helemaal niet bekend met brokers, deed het altijd met https. Maar iets nieuws kan nooit kwaad. Mar ben nu al dagen bezig, 100 x scanno ze handleiding door genomen, van voor naar achter. De documentatie uit de owntracks app op de telefoon 3 x door gelezen en jullie lastig gevallen. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. Vriendin komt net binnen, gelijk ook bij haar op de owntracks app het verzend pijltje ingedrukt, maar zelfde effect als bij mij

Dat pijltje verandert (althans in IOS) enkel je mode;

iOS

The iOS app offers 4 modes of location publication:

  • Quiet mode
  • Manual mode
  • Significant location change mode
  • Move mode

https://owntracks.org/booklet/features/location/

Ik bedoel het pijltje in het midden van de screenshot. Het pijltje aan de linker kant veranderd idd de mode.

Dat pijltje hebben wij iOS gebruikers niet :confused:.

Of je veranderd je acl van Owntracks/# naar owntracks/#

@Chico

Ik zit nu in het buitenland dus kan even niet te veel aandacht er meer aan besteden maar eventueel kan ik vanaf dinsdagavond wat actiever meehelpen/meekijken. Als je wil kunnen we dan de Homey broker gebruiken, is net even wat makkelijker (voor mij…). Voor wat het waard is.

Acl is niet correct. Hoofdletter O. Het is case sensitive