Pairing Gunnarp (Ikea) with Homey

Ik heb mijn Homey al enige tijd en zie mijzelf niet als een beginner. Ik wil graag een Gunnarp van Ikea aan Homey toevoegen. Echter een duidelijke beschrijving heb ik nog niet gevonden. De startsituatie is de Gunnarp al gekoppeld is aan de 5 punts draadloze afstandsbediening van Ikea. Die koppeling wil ik niet verliezen. Welke stappen moet ik nemen om de Gunnarp ook in een flow te kunnen bedienen.
De huidige koppeling met de afstandbediening wel of niet eerst ontkoppelen?
Moet ik de afstandsbediening en Gunnarp los van elkaar toevoegen als apparaten en pas daarna weer de Gunnarp en afstandsbediening koppelen?
Op welke afstand van de Homey moeten de Gunnarp en afstandsbediening zijn om te kunnen toevoegen als apparaten?
Ik hoop dat iemand een duidelijk stappenplan heeft en ik niet het wiel hoef uit te vinden.

Dat kan alleen als je gebruik maakt van de Ikea hub, direct met Homey gekoppeld, kun je de afstandsbediening niet gebruiken.

Dat kan gewoon sinds Homey firmware v5.0.0 echter met één kanttekeningen, met meerdere dezelfde afstandsbedieningen heb ik problemen gezien dat alles tegelijk schakelt ipv welke je gekoppeld hebt.

Uitleg staat hier

Dus eerst lamp en afstandsbediening koppelen
En daarna de afstandsbediening aan de lamp koppelen.

Maar via de Trådfri gateway werkt het ook.