Performance van Homey

Homey nu een jaartje in gebruik en merk dat alles steeds stroperiger verloopt. Vooral de afgelopen 2 a 3 weken lijkt het een stuk minder goed te lopen dan voorheen.

Op zoek naar een oorzaak heb ik gekeken naar mijn locale netwerk, heb ik forums doorzocht en mijn Homey bekeken, onnodige apps gedeinstalleerd en laat hem regelmatig opnieuw opstarten. Dat laatste duurt overigens ook erg lang. Voor alles weer werkt na een reboot ben ik 5 minuten wachttijd verder…

Om verder dingen uit te kunnen sluiten ben ik nieuwsgierig of mijn Homey zelf misschien een mogelijke bottleneck is?!

Totaal zijn er ongeveer 60 fysieke devices gekoppeld zoals schakelaars, lampen, Chromecasts en sensoren. Zijn er 53 flows gemaakt die deels automatisch getriggert worden.

Lang verhaal, maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn :+1:

Heb je al eens geprobeerd een aantal flows tijdelijk uit te schakelen?

Ik kan me voorstellen dat een specifieke flow of combinatie er van zo vaak getriggered wordt dat dit de performance beïnvloed.

Door een voor een flows uit te schakelen (tijdelijk) zou je kunnen onderzoeken of dat een rol speelt?

Succes ermee!

Ik heb via de webinterface de flows bekeken (mouseover) en 4 flows uitgezet die vaak werden gestart.
Niet dat ze vervolgens altijd iets deden, omdat de “als” variabelen niet altijd aan de eis voldeed. Maar toch… ik ga het nog even aankijken. Bedankt voor de tip!

En in flow.homey.app kan je je muis ff op een flow houden (zonder er op te klikken) om te kijken of die trigger niet de pan uit vliegt!

Afbeelding2

Edit: Dat dus haha

2 Likes

:slight_smile: Ja :wink:

Wat kan helpen is een ptp voor 15 minuten. Wellicht is het daarna beter. Wat ik zelf als heel prettig heb ervaren is dat ik iedere nacht alle apps laat herstarten. Nooit veel problemen gehad met de snelheid van flows(rond de 500). Maar helaas nu een dooie Homey😱

Except if the flow has been started from another flow. That’s a pitty if you ask me. I’ve got a lot of ‘general’ flows to turn off lights on the 1th floor or 2nd floor which get triggered by a presence flow. So that can’t be checked then.