Philips Hue lampen dimmen zelf

Ik heb diverse hue lampen via de bridge geïnstalleerd met de meest recente update. De lampen gaan aan bij beweging gedurende 2 minuten. Ongeveer 30 seconden voordat ze uit gaan, dimmen ze vanzelf een beetje en daarna gaan ze uit. Dit is prima, maar in mijn gang heb ik liever niet dat ze dimmen. Er wordt dusdanig veel in en uitgelopen dat dit meer irritant is. Als ze gaan dimmen en er is beweging duurt het wel enige tijd alvorens ze weer helder gaan schijnen. Is dit anders in te regelen. Kan geen optie vinden om dit aan te passen.

Dit is grappig want dat doen die van mij niet. Ze dimmen wel heel mooi van huidige stand naar uit maar zeker niet 30 seconde vantevoren. Weet je zeker dat je dat zelf niet ergens ingesteld hebt?

Niet dat ik weet, dit zijn de instellingen in de hue app

Dit lijkt wel heel erg op een routine in de Hue app?
En wat gaat er nu verkeerd in Homey?

In homey niets gelukkig, ik hoopte dat iemand een idee had wat betreft de hue app.

Als je in dat screenshot bij Gang op Uitzetten tikt, dan zie je dat de lampen eerst worden gedimd voordat ze worden uitgezet. Je kunt overwegen deze instelling op Niets doen te zetten, daarmee is dat dimmen verleden tijd. In een Homey flow kun je de lamp dan een commando geven die x-minuten later de lamp uit zet.

Bespaar je de frustratie en schaf de iConnectHue app aan. Daar zie je veel opties die in de standaard Hue app verborgen zijn:

Zoals je hier ziet dimt het licht standaard eerst tot 50% voordat hij uit gaat.

In iConnectHue app voor iPhone kun je dit gewoon aanpassen.

Thx voor de hulp, klopt dus dat hue eerst dimt. Mooi om te weten dat je dat kunt aanpassen met een app. En idd dit was geen homey probleem maar puur een hue ding.