Philips Hue outdoor sensor

Je hebt mijn vraag niet goed begrepen. Ik heb hem dus niet goed gesteld.
Wat ik bedoelde te vragen is: Werkt de outdoor sensor IN HOMEY via de Philips Bridge.

Dus hij werkt niet via ZigBee van Homey, maar werkt het via de Hue Bridge app in Homey?

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties.
De sensor werkt (uiteraard) via de Philips Hue bridge en app. IConnectHue heb ik nog niet geprobeerd maar daar blijkt het ook te functioneren.
@RobertP Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb van alles geprobeerd in homey (met 2 apps) echter zonder resultaat.
Inmiddels heb ik een formulier ingevuld en verzonden. Bedankt voor de tip @zigvespa :+1:
Nu maar even afwachten…
Fijne dag allen!

@zigvespa
Ik zie dat jij (minstens) 3 outdoor sensors hebt geĂŻnstalleerd. Mag ik vragen of je ze gebruikt voor verlichting of voor (camera)beveiliging?
Mocht je ze (ook) gebruiken voor camerasurveillance dan ben ik benieuwd welke camera’s je gebruikt. Zelf heb ik 2 Arlo Pro2 (Netgear) camera’s binnen in gebruik die ik eigenlijk niet aan homey kan koppelen (zou mogelijk moeten zijn via IFTTT, maar lukt mij niet echt. Ben dus op zoek naar een alternatieve oplossing.
Alvast bedankt!

Support voor de Philips Hue outdoor sensor is toegevoegd in de nieuwe beta versie van de Philips Hue app (3.0.11) :slight_smile:

6 Likes

Ik gebruik ze op dit moment voor verlichting, maar met Heimdall wil ik ze ook gaan gebruiken voor beveiliging.
Heb al een vrij geavanceerd Unifi Protect systeem draaien (helaas nog niet compatibel met Homey) en de sensoren zijn hier een aanvulling op.

Heb de sensoren met name aangeschaft om verlichting in de nacht te schakelen: tot nu toe brandde de gehele tuinverlichting de hele nacht. Met de sensoren en Hue wandlampen en 12V tuinverlichting op Zigbee stekker plugs wil ik Homey uiteindelijk het geheel in de nacht laten schakelen.

Heimdall gebruik ik dan om beweging te loggen; via de Hue app of de iConnectHue app kun je alleen de laastste beweging zien.

Sorry, dan begreep ik je inderdaad verkeerd.

Sinds vandaag kun he de motion sensor data ook in Homey gebruiken, met de beta-versie van de Hue app (v 3.0.11).

Je kunt bewegingsmelding, lichtsterkte, temperatuur en battery uitlezen in Homey.

bedankt @Bram en @zigvespa voor jullie uitleg / reacties .

Ik gebruik nu ook deze beta versie om de Hue outdoor sensor te kunnen gebruiken. Klopt het dat je in flows (nog) geen gebruik kunt maken van de helderheidswaarde van deze sensor? Ik zou graag een flow willen maken waarbij er enkel een actie wordt uitgevoerd wanneer het bewegingsalarm afgaat en de helderheid onder een bepaalde waarde komt.

Dat kan wel, met een logica statement. Je hebt misschien meerdere flows nodig:

  • Als: helderheid Hue sensor verandert
  • En: waarde is < 5 (kies zelf een grens)

  • Dan: zet logica variabele “Donker” op ja (deze variabele maak je aan in de logica tab van je Homey app: verzin een naam en type is ja/nee variabele).

Vervolgens kun je de variabele = ja als voorwaarde gebruiken in een tweede flow.

Weet iemand hoe deze sensor op bijv katten reageert?

Je kunt de bewegingsgevoeligheid in de Hue-app instellen:

Bij te gevoelige instelling alarmeert de sensor ook op katten, het bereik van de sensor is minimaal 9 meter (ook voor dieren). Mijn sensoren staan op verschillende gevoeligheden ingesteld en ik merk verschil in de detectie van katten. Weet niet of het lukt om alle huisdierbewegingen uit te filteren; PIRs van professionele alarmsensoren hebben vaak horizontale en verticale lenzen die huisdierbewegingen eruit filteren; ik vermoed dat die niet in de Hue PIR zitten (maar kan nergens specificatie vinden).

1 Like

Weet iemand of het ook mogelijk is om de gevoeligheid van de outdoor sensor te verlagen in homey? Hij springt bij mij om de haverklap aan.

Heb je hem direct via homey gekoppeld?

Ja. Heb de hue bridge totaal ontkoppeld

Heren,

Ik lees hier dat jullie deze outdoor sensoren aan het werk hebben.
Ik heb twee van deze sensoren en ze doen het prima alleen kan Homey ze na een paar uur niet meer bereiken.
Op het forum lees ik dat anderen hier ook last van hebben.
Met welke app hebben jullie ze dan werkend.
Als ik op Hue zoek vind ik twee apps maar daar zijn geen beta versies van?
Graag hulp!

Hier heb ik ook last van. Dit is bij mij met alle bewegings sensoren (HUE, XIAOMI).

De bewegings sensoren van HUE heb ik nu gewoon ingesteld via de HUE bridge. Dan werkt het perfect.

Helaas is dit een bekend probleem. Als het goed is komt er binnenkort een update die dit probleem moet aanpakken.

https://community.homey.app/t/athom-zigbee-stabiliteit-vergroten-tips-stabiliteit-te-verbeteren-tot-de-zigbee-core-update/11971/35?u=martijn_nobel

Mijn xiaomi sensoren blijven prima werken.
Maar ik heb van hue alleen deze outdoor sensoren.
Dus aan een bridge heb ik denk ik niks.
Daarbij kan ik die niet koppelen aan Homey toch?

Die sensoren zou je direct aan de homey moeten kunnen koppelen via de HUE Zigbee app.

Dat klopt maar dan werken ze dus niet…
En ik heb een bridge maar die weet ik niet aan Homey te hangen.

Dan zou ik Homey even contacten. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het “grote” zigbee probleem.