Philips Hue outdoor sensor

Ja. Heb de hue bridge totaal ontkoppeld

Heren,

Ik lees hier dat jullie deze outdoor sensoren aan het werk hebben.
Ik heb twee van deze sensoren en ze doen het prima alleen kan Homey ze na een paar uur niet meer bereiken.
Op het forum lees ik dat anderen hier ook last van hebben.
Met welke app hebben jullie ze dan werkend.
Als ik op Hue zoek vind ik twee apps maar daar zijn geen beta versies van?
Graag hulp!

Hier heb ik ook last van. Dit is bij mij met alle bewegings sensoren (HUE, XIAOMI).

De bewegings sensoren van HUE heb ik nu gewoon ingesteld via de HUE bridge. Dan werkt het perfect.

Helaas is dit een bekend probleem. Als het goed is komt er binnenkort een update die dit probleem moet aanpakken.

https://community.homey.app/t/athom-zigbee-stabiliteit-vergroten-tips-stabiliteit-te-verbeteren-tot-de-zigbee-core-update/11971/35?u=martijn_nobel

Mijn xiaomi sensoren blijven prima werken.
Maar ik heb van hue alleen deze outdoor sensoren.
Dus aan een bridge heb ik denk ik niks.
Daarbij kan ik die niet koppelen aan Homey toch?

Die sensoren zou je direct aan de homey moeten kunnen koppelen via de HUE Zigbee app.

Dat klopt maar dan werken ze dus niet…
En ik heb een bridge maar die weet ik niet aan Homey te hangen.

Dan zou ik Homey even contacten. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het “grote” zigbee probleem.

Vandaar mijn vraag:
Kan ik een bridge aan Homey hangen en zo ja, hoe doe ik dat.

Je bedoelt de Hue bridge? Die is eenvoudig te koppelen.
Hue app installeren. Daarna bij apparaten toevoegen via +

Sorry, maar ook na een herinstallatie van de app zie ik de bridge niet bij de apparaten.
Ik zie vier apparaten bij de app staan:
Beweginsssensor
Dimmer switch
Lamp
en Tap

En ook bij de Philips Hue zigbee app krijg ik geen bridge.

Dan kun je nu het Hue apparaat toevoegen via het + teken en Philips Hue en gewenste apparaat selecteren.

En als je gelezen had, had je geweten dat de Hue Bridge er niet bij staat als te kiezen apparaat.


Philips Hue is de bridge. Je zit dus al in het menu van de bridge. Maar het is mij niet meer duidelijk wat je nu wilt bereiken?

Je hebt gelijk.
Maar drie keer hetzelfde antwoord werkt niet verhelderend.
Ik had al gezegd dat de sensoren geen probleem zijn maar dan werken ze niet.
Maar de bridge kan ik niet toevoegen.
En als je dan drie keer hetzelfde leest wil dat wel eens verkeerd vallen.
Helaas werkt het weer daar ook niet in mee.
:slight_smile:

Daarbij heb ik het over de fysieke bridge.
En ik denk dat die dus niet toe te voegen is.

1 Like

Je hebt ook al 3x je antwoord gehad.
De bridge wordt automatisch gedetecteerd hier hoefde ik niks aan in te stellen.
Vervolgens als ik het goed heb bij meerdere (want ik heb er maar 1 ) wordt er gevraagd bij bv een lamp toevoegen of sensor om op de knop op je bridge te drukken daarna wordt de lamp etc weer geven om toe te voegen.
Als er geen bridge is gedetecteerd wordt er bij diezelfde lamp toevoegen gevraagd om een bridge te installeren.
Wanneer de bridge niet wordt gedetecteerd en hij doet het wel via de hue app Dan gaat er iets mis op je netwerk hoogst waarschijnlijk.
Hier heb ik alle apparaten een statisch ip-adres gegeven alleen mag dat voor mijn gevoel bij hue niet uitmaken. Alleen helpt dit wel als er over gevraagd om een ip-adres.

Misschien nog ter verduidelijking:
Philips Hue app = bridge koppeling (apparaten worden door Homey via de Hue bridge aangestuurd)
Philips Hue zigbee app = apparaten direct gekoppeld met Homey (Homey stuurt de apparaten aan via de eigen zigbee controller)

1 Like

Roy,

Bedankt voor je uitleg.
Nu is het mij duidelijk.
Het volgende stukje heb ik namelijk nog nergens gelezen.

En helaas gebeurt dat bij mij niet.
Hij vraagt niet naar mijn bridge.
En omdat hij niet op een andere manier te koppelen is heb ik nu een probleempje.
Maar ik ga nog wat dingen proberen.
In ieder geval bedankt.

1 Like

Ja, heb maar één netwerk.


Kun je hier bewegingssensor aanklikken. Waarschijnlijk moet je daarna de knop indrukken. En als het goed is kun je dan de bewegingssensor selecteren en toevoegen bij je apparaten.

Alles verwijderd van Hue.
Opnieuw app geïnstalleerd en opnieuw de sensor toegevoegd.
Nu vroeg hij eindelijk om de bridge knop!
Gelukt.
Bedankt jongens!
Nou eens zien of ze zo wel blijven werken.
Anders heb ik ruim 100 euro uitgegeven en nog niets om de licht intensiteit te meten .
:+1:

1 Like